۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۰۲۴
وزیر ارشاد:

اهداف وزارت ارشاد با ارتباط مداوم با حوزه محقق می شود

صالحی با بیان این که اهداف وزارت ارشاد با ارتباط مداوم با حوزه محقق می شود، گفت: حوزه و روحانيت ريشه در فرهنگ دارند و تعاملات وزارت ارشاد اسلامی در ساخت فرهنگ در دوره جديد مي تواند با اين تعاملات گسترده باشد.
سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با آيت الله سید هاشم بوشهري كه بعدازظهر امروز صورت گرفت با اشاره به اينكه توفيقي است كه امروز در روز مبارك عرفه در خدمت آيت الله بوشهري هستيم، اظهار داشت: استفاده از بيانات ايشان مي تواند راهگشای خوبي در امر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باشد، آيت الله بوشهري اشاره به سابقه بنده در حوزه داشتند، داشتن سابقه حوزه در كنار تحصيلات دانشگاهي مي تواند كمكي براي امر وزارت ارشاد باشد.

وي ادامه داد: وزارت ارشاد به عنوان يكي از بخش هاي قوه اجرايي كشور مي تواند يك ارتباط خوب را با حوزه كه از پايگاه هاي كهن كشور است داشته باشد، در واقع اين ارتباط مي تواند به حيطه فرهنگ عمومي كشور و وظايف حوزه هاي علميه كمك كند.
 
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: ما در دولت دوازدهم اهدافي را كه در وزارت ارشاد دنبال مي كنيم به سه بخش تقسيم مي شود، بنده با اين برنامه خود را به مجلس معرفي كردم، اين سه هدف چهارده برنامه و ٥٦ بخش را تشكيل مي دهد كه در ميان آنها اشتراكاتي بين حوزه و ارشاد وجود دارد.

صالحي يادآور شد: تحقق اين اهداف نيازمند ارتباط مداوم ارشاد با حوزه است، اولين هدف ما بحث صيانت و تعالي هويت و سبك زندگي ايراني اسلامي است، تعالي هويت هميشه مدنظر رهبري بوده است بنابراين طبيعي است در اين حوزه مناسبات بين روحانيت و حوزه هاي علميه و ديگر بخش ها بيشتر باشد زيرا تعامل در اين عرصه اهميت پيدا مي كند.

وي افزود: يكي از موضوعات مهم ديگر در نظريه سازي و ترويج آن براي تحقق ميدان اهداف ما در عرصه هاي مختلف است كه حوزه نيز در اين ميان مي تواند تأثير بسزايي داشته باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: هدف دوم ما در ارشاد بحث حمايت از محصولات و فعاليت هاي فرهنگي است، همچنين هدف ديگر ما پيشتازي در عرصه فرهنگ در منطقه است، در اين سه حوزه مي توان ارتباط خوبي را با حوزه برقرار كرد، به نظر مي رسد براي اين برنامه كلي كه تنظيم شده است در بخش هاي زيرساختي و بخش هاي اقداماتي راه هاي تعامل وجود دارد.

صالحي بيان كرد: امروز بين ارشاد و روحانيت ارتباط گسترده افتاده است، بنده اميدوارم به اين تعامل هستم، انجمن هاي مختلفي در حوزه دانشي در مدارس علميه وجود دارد كه اين انجمن ها فرصت خوبي در نظريه سازي و مصداق سازي براي سبك زندگي ايراني اسلامي ايجاد مي كنند.

وي اضافه كرد: نهادها و مؤسسات مؤثر هم در قم و ساير استان ها وجود دارد كه با عناصر و منابع انساني كه در خود دارند پشتيبان ديگر براي تحقق هدف گذاري هاي وزارت ارشاد هستند، در ضمن شخصيت هاي سرشناس حوزه سرمايه مهمي براي ميدان اهداف ما هستند، مجموعه اين سرمايه ها در فضاي حقيقي و حقوقي مي تواند در برنامه هاي ما به عنوان يك بال جدي باشد و از اين رو مي توان به حوزه فكر كرد و از آنها كمك گرفت.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: حوزه و روحانيت ريشه در فرهنگ دارند و تعاملات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ساخت فرهنگ در دوره جديد مي تواند با اين  تعاملات گسترده باشد، ما اميدواريم كه با حضور شخصيت هايي كه با اين نگاه مثبت به دنبال تعامل با ارشاد هستند در جهت مثبت حركت كنيم و اهداف ما تحقق پيدا كند.

صالحي در پايان گفت: در گفت و گو با آيات عظام طي اين روزها نگاه بين حوزه و ارشاد تبادل پيدا كرد و اميد است بتوانيم بناي اين تعامل را گذاشته و در يك نگاه بلندمدت به اين راه فكر شود، بنده خوشبين به روحانيت هستم، به اين مسير اشتراك بايد اعتماد كرد تا حوزه و روحانيت بيش از پيش در حوزه ديني كمك كنند./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات