۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۲۸۳۰
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی:

روحانیت محور فعالیت‌های فرهنگی مساجد است

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مسجد در انجام فعالیت‌های فرهنگی، گفت: روحانیت محوریت فعالیت‌های فرهنگی مساجد است و باید تشکیلات فرهنگی مختلف هماهنگ با آن عمل کنند.
حجت الاسلام اباذر بیگی

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تأکید بر جدیت در امر فرهنگ و توجه به مسائل فرهنگی، اظهار داشت: فعالیت فرهنگی در شرایط کنونی یک امر حیاتی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور فعالیت فرهنگی در جامعه باشند، تصریح کرد: مسجد در جهان اسلام و در آموزه های دینی از کارکرد والایی برخوردار است و لازم است از ظرفیت مساجد در راستای دست یابی با اهداف فرهنگی و تأکیدات رهبری در رابطه با مسائل مختلف بهره برد.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به توجه متون دینی به مسأله آبادانی و عمران مساجد، گفت: عمران و آبادی مساجد به حضور مؤمنان در این فضای معنوی و توجه به کارکردهای مسجد در دست یابی به اهداف جامعه اسلامی است، بنابراین کار تشکیلاتی برای آبادانی مسجد یک ضرورت است.

وی صداقت، مدیریت جهادی و ولایت مداری را از ارکان مدیریت کانون های مساجد دانست و افزود: مدیریت تشکیلاتی و مرکزیت فرهنگی مساجد یک نعمت بزرگی بود که بعد از انقلاب برای کشور فراهم شد؛ از این رو در کنار مساجد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت که فعالیت‌های ارزنده فرهنگی را از آن شاهد بوده ایم.

رییس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه مسجد به جهت برد بالایی تأثیر گذاری اجتماعی خود باید محور فعالیت‌های فرهنگی باشد، تصریح کرد: فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حقیقت برای بهره گیری از جایگاه معنوی مسجد در انجام فعالیت‌های فرهنگی دینی بود.

وی روحانی را محور و اساس ساختار یک مسجد دانست و گفت: روحانی باید در رأس فعالیت‌های مساجد باشد و تمام تشکیلات حول محور مسجد باید هماهنگ با روحانیت مسجد باشد، روحانی اصل و تدوین گر برنامه های فرهنگی در مساجد حول آموزه های اسلامی است.

حجت الاسلام بیگی با تأکید بر اینکه نباید مساجد ما خالی از روحانی باشد، اظهار داشت: بررسی مشکلات مساجد و رسیدگی به آنها نیز در دستور کار قرار دارد، اما نکته اساسی همین است که باید مسجد در حول روحانی آن به فعالیت های مذهبی و دینی خود مشغول باشند./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات