۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۲۳۰۵۳
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تأکید کرد؛

ضرورت افزایش جذابیت مسابقات قرآن کریم

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بحث فهم و علاقه به قرآن عمومی نشده است و وقتی فرهنگ استماع قرآن وجود ندارد برگزاری چند روزه مسابقات قرآن کریم نمی تواند فضا را دگرگون سازد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، عصر امروز در جمع خبرنگاران ستاد خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه حضور کمرنگ مردم در محل برگزاری رقابتها را مورد نقد قرار داد و افزود: با وجود تمامی تمهیدات اندیشیده شده حضور مردمی کمرنگ است که این امر نیازمند آسیب شناسی و بررسی است.

وی اظهار کرد: عوامل مختلفی در استقبال عمومی از برگزاری مسابقات قرآن دخیل است که ایام برگزاری رقابتها، برگزاری همزمان چند رویداد مهم در شهر ارومیه، ضعف عملکرد کمیته مدعوین، اطلاع رسانی کمرنگ از طریق شبکه استانی و نبود جذابیت برنامه های جنبی به عنوان نقد در این زمینه مطرح شده است.

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور اظهار کرد: تقارن برداشت محصولات باغ ها با زمان برگزاری مسابقات نمی تواند دلیل اصلی حضور کم رنگ مردم در محل برگزاری مسابقات باشد چراکه جمعیت حاضر در خیابانهای سطح شهر و برنامه های مختلف برخلاف این موضوع است.

وی بیان کرد: معمولا مسابقات قرآن با استقبال مردم و جامعه قرانی مواجه شده است سال گذشته در شهر رشت با توجه به اینکه محل مسابقات از مرکز شهر فاصله ۳۰ کیلومتری داشت ولی با استقبال کم نظیر اقشار مختلف مردم مواجه شد و همه امیدواریم در روزهای باقی مانده مسابقات این اتفاق مبارک در ارومیه نیز رخ دهد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود موسسات فراوان قرآنی در شهر ارومیه خطاب به فعالان قرآنی این شهر گفت: وقتی یک رویداد بزرگ قرآنی برگزار می شود مخاطب این رویداد، فعالان قرآنی هستند و باید با حضور خود در این مسابقات شور و هیجانی دیگر ببخشند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ممکن است کوتاهی هایی به طور مثال در ارائه وسائط حمل و نقل عمومی بوده باشد، اظهار کرد: ستاد مسابقات و شخص مدیر کل اوقاف استان بیشترین تلاش را در قیاس با سایر استان ها در برگزاری مطلوب این دوره از مسابقات داشته اند.

وی تأکید کرد: استقبال کمرنگ عموم از چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نشان دادکه اقدامات صورت گرفته برای جذابیت بخشیدن به برگزاری رقابت های قرآنی بعد از چهل دوره کافی نیست.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات قرآن بیشتر برای یک قشر خاص جذابیت دارد، تصریح کرد: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود و برای همه گروه های سنی برنامه و جذابیت داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: باید مسابقات قرآن به صورت یک جشنواره قرآنی برگزار شود تا برای همه گروه های سنی، برنامه و جذابیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: وقت آن رسیده تا آنقدر جذابیت این مسابقات را بالا ببریم که مانند یک رویداد ورزشی مردم برای حضور در مسابقات بیایند و بلیط تهیه کنند و سر و دست بشکنند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید و تصریح کرد: علاقه مند کردن مردم به استماع قرآن، نیازمند فرهنگ سازی و فراهم کردن زیرساختهای فرهنگی است.

وی تأکید کرد: بحث فهم و علاقه به قرآن عمومی نشده است، وقتی فرهنگ استماع قرآن وجود ندارد برگزاری چند روزه مسابقات قرآن کریم نمی تواند فضا را دگرگون سازد.

حجت الاسلام حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد در روزهای آتی که رقابت های قرائت چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم آغاز می شود، شاهد حضور پرشور مردم در محل برگزاری مسابقات باشیم./۹۳۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات