۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۱۲۸

سال تحصیلی جدید حوزه علمیه مروی آغاز شد

مراسم افتتاحییه حوزه علمیه مروی با حضور آیت الله تحریری تولیت این حوزه و جمعی از طلاب برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه تولیت حوزه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحییه حوزه علمیه مروی با حضور آیت الله تحریری تولیت این حوزه و جمعی از طلاب صبح امروز برگزار شد.

براساس این گزارش، ابتدا ساعت 7 صبح جلسه اساتید حوزه با حضور آیت الله تحریری تولیت مدرسه مروی و حجت الاسلام امیری مدیر مدرسه مروی برگزار شد.

سپس از ساعت 9 صبح مراسم افتتاحیه به طور رسمی با حضور طلاب و اساتید حوزه مروی مدارس تابعه( مدرسه سپه سالار و  معمار باشی) با سخنرانی حجت الاسلام امیری مدیر مدرسه مروی آغاز شد.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه همه انسان‌ها در زندگی هدف دارند اظهار کرد: انسان زمانی با سرعت بیشتر می‌تواند به سوی موفقیت حرکت کند که هدف او روشن‌تر باشد.

وی ادامه داد: ما باید در زمینه تحصیل با وجود آغاز سال جدید تحصیلی یک بار دیگر باید اهداف خود را مرور کنیم و در کنار اهداف به صورت تفصیلی و روشن به موضوعات نگاه کنیم.

مدیر مدرسه علمیه مروی یادآور شد: در کنار کسب علم و تعیین اهداف علمی ما نیازمند بالا بردن انگیزه هستیم، ما باید بدانیم که در آینده حوزه قرار است برچه کرسی بنشینیم، از این رو اهداف را باید درست انتخاب و به سمت آن حرکت کنیم.

حجت الاسلام امیری تاکید کرد: برنامه ما در مدرسه مروی این است که با کمک اساتید و مشاورین مدرس بتوانیم در راستای اهداف خود در آغاز سال تحصیلی به طلاب کمک کرده و طلاب با انگیزه و هدف‌داری را تربیت کنیم.

در ادامه برنامه گروه تواشیح لحظاتی را در مدح امام هادی(ع) به مناسبت میلاد فرخنده این امام به اجرای برنامه پرداخت.

آیت‌ الله تحریری در ادامه مراسم با اشاره به اینکه ما امسال سال خوب تحصیلی را پیش رو داریم و استاد و شاگرد در شرایط خوبی هستند، تصریح کرد: اینکه کسی بگوید که نیاز به تحصیل ندارد خودش جاهل است، ما باید علوم را با اتقان صدرصد و همراه با تلاش معنوی و علمی به دست بیاوریم.

آیت الله تحریری بیان کرد: در حوزه علمیه مروی کسانی تحصیل می‌کردند که به علوم حفاظی رسیده بودند، ما باید بزرگانی را که در این حوزه تحصیل کردند الگوی خود قرار دهیم و جایگاه این حوزه را به منزل اصلی آن برسانیم.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه کسی به علم نمی‌رسد مگر آنکه در مقابل ائمه زانو بزند، خاطرنشان کرد: در این روزگار که حملات از سوی همه دنیا سرازیر است باید در رفع ابهامات کمک کنیم، برای این کار هم ابتدا باید خود را واکسینه کنیم و این امر با تلاش و پیگیری‌های علمی و معرفتی محقق می‌شود.

در ادامه مراسم با حضور آیت الله تحریری و حجت الاسلام امیری و همچنین جمعی از اساتید مدرسه علمیه مروی از طلاب برگزیده تجلیل به عمل آمد.

در پایان نیز از ساعت ١١ الی اذان ظهر نشست طلاب مدرسه مروی و سپه سالار با مدیركل مدارس تابعه حوزه علمیه مروی برگزار شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات