۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۲۹۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی:

دولت اسلامی اساس پایداری نظام اسلامی است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که لازمه نظام اسلامی دولت اسلامی است، گفت: نظام اسلامی با دولت اسلامی پایدار می‌ماند.
دولت اسلامی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل روند تشکیل دولت اسلامی به‌منظور نیل به‌سوی دست‌یابی به اهداف نظام اسلامی به اهمیت توجه به مقوله‌های اندیشه‌ای دولت اسلامی پرداخت و عنوان داشت: دولت اسلامی نیاز به پشتیبانی فکری دارد؛ چراکه باید از منظر فکری تأمین و هدایت شود این در حالی است که پس تعمیم مسأله اندیشه دولت اسلامی به مباحث اجرا باید توجه شود که مجریان صالح و توانمند بتوانند خوب و کامل اهداف نظام اسلامی را پیاده کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که لازمه نظام اسلامی دولت اسلامی است، گفت: نظام اسلامی با دولت اسلامی پایدار می‌ماند؛ بر این اساس دولت اسلامی مبتنی بر دو رکن اجرایی و علمی استوار است که در چنین معادله‌ای باید حوزه‌های اجرایی دولت اسلامی ناظر بر بُعد علمی آن باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی به تحلیل واکنش رهبر معظم انقلاب و دستور لغو سند 2030 از سوی معظم له اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت که اگر رهبر معظم انقلاب سند 2030 را لغو کردن به دلیل این بود که پشتوانه فکری این‌گونه اسناد در کشور اسلامی ایران هویت نظام اسلامی را مورد تأثیر مستقیم قرار می‌دهد؛ بر این اساس قبل از بررسی‌های اجرایی باید زیربناهای علمی و فکری را تقویت کرد.

وی بابیان این‌که باید توجه داشت اگر مبنای علمی نظام و دولت اسلامی زیربنای محکمی داشته باشد حجت بر بُعد اجرایی تمام‌شده و لازم است که دولت از احکام تبعیت کند، ابراز داشت: حوزه به‌عنوان‌یک قطب فرهنگی و علمی باید وظیفه خود را جدی بگیرد و بیشتر از این سطح به هویت و رسالت خود اهتمام داشته باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دولت‌مردان باید نسبت به سرمایه موجود علمی در عمل به این مبانی موجود اکتفا کرده و احترام بگذارند، اظهار داشت: نقصان دولت در جریان تمدن سازی نوین اسلامی نباید مستند برای طرف مقابل باشد تا دور باطلی شکل پذیرد؛ بر این اساس هرکسی با شناخت دقیق وظیفه خود باید به حقیقت آن عمل کند.

وی با تصریح بر این‌که شکی نداریم که وضیعت فعلی نقطه ایده آل و مطلوب نیست، گفت: حوزه علمیه توجه داشته باشد که مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب به این رسالت مهم اتکای جدی دارند؛ بر این اساس حوزه علمیه در رسالت خود باید اهتمام جدی تری داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدی در پایان با تأکید بر همت و تلاش مضاعف دانشمندان حوزوی گفت: باید توجه داشت برای دست‌یابی به حقیقت تمدن اسلامی به‌صورت شبانه‌روز مطالعه و پژوهش صورت پذیرد تا به نقطه مطلوب دست‌یافته و زمینه حکومت عدل جهانی فراهم شود./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات