۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۳۹۱۲
هویت طلبگی(۳۲)

حجت الاسلام عباسی: معاونت های آموزش و تهذیب در هویت بخشی به طلاب نقش پررنگی دارند

معاون آموزش المصطفی با اشاره به لزوم تقویت جو عمومی حوزه برای ایجاد حس مسؤولیت به طلاب، بر نقش مهم معاونت آموزش و تهذیب در ایجاد هویت در بین طلاب تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به ضرورت تقویت حس مسؤولیت پذیری در بین طلاب عنوان کرد: معمولا این گونه بوده در طول زمان کسانی که وارد حوزه های علمیه می شدند، یک احساس رسالت و مسؤولیت داشتند و صرفا باید یک انگیزه علمی محض وارد این عرصه نمی شدند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: با توجه به این که طلاب در گذشته همواره حس مسؤولیت دینی، اجتماعی و فرهنگی داشتند، همین مسأله به آموزش های آنها جهت می داد و این احساس در فضای عمومی حوزه نیز توسط اساتید و مدیرانی که حضور داشتند و همچنین جو عمومی خود طلاب و فضلا منتقل می شد.

وی با بیان این که در شرایط جدید نیز برای ایجاد و تقویت هویت طلبگی باید همین فضای عمومی تقویت شود، خاطرنشان کرد: البته این مسأله به این معنا نیست که مدریت حوزه برنامه نداشته باشد، ولی به طور کلی باید فضای عمومی حوزه به سمت و سویی برود که این احساس هویت در بین طلاب تقویت شده و یک طلبه همواره خودش را نسبت به جامعه و مردم مسؤول بداند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ابراز داشت: در این بین معاونت آموزش حوزه که فضای علم آموزی و تحصیل طلاب را بر عهده دارد و همچنین معاونت تهذیب که وظیفه تقویت روحیات فرهنگی و تربیتی طلبه ها را عهده دار شده است، بیش از سایر اجزا حوزه برای تقویت هویت طلبگی مسؤولیت دارند.

وی با بیان این که حوزه علمیه چندین سال است که طرح هایی برای تقویت هویت طلبگی برگزار کرده است، یادآور شد: یکی از این طرح ها که از ابتدای حضور و پذیرش طلاب شکل گرفته است، طرح میثاق است که داوطلب ورود به حوزه نسبت به هویت طلبگی با یک اطلاعات جدیدتری روبه رو می شود و بسیاری از مطالب که در طول دوران تحصیل به آن نیاز دارد در این مدت به آنها منتقل می شود، تا برای آینده با چشم باز تصمیم بگیرد.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تأکید کرد: ذکر این نکته نیز لازم است که فضای عمومی حوزه امروز نیز تا حدی در هویت بخشی به طلاب مؤثر است و اگر کسی خودش را در درون این فضا قرار دهد، آن احساس رسالت تقویت می شود مگر کسانی که خودشان را از این فضای عمومی جدا کرده باشند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات