۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۴۰۶۹
امام جمعه تبریز:

روحانیان همواره مدافع اعتقادات دینی و منافع ملت بوده اند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: روحانیت آگاه و مجاهد شیعی همواره در طول تاریخ مدافع حریم اعتقادات دینی و منافع ملت بوده است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز  در مراسم گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی در آذرشهر، اظهار داشت: روحانیت آگاه و مجاهد شیعی همواره در طول تاریخ مدافع حریم اعتقادات دینی و منافع ملت بوده است.

وی با بیان این‌که روحانیت در مبارزاتش علیه رژیم ستمشاهی هیچ تردیدی به خود راه نداد، خاطرنشان کرد: افتخار آذربایجان این است که در کنار تقدیم صدها شهید طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس؛ دو شهید محراب انقلاب اسلامی را نیز داراست، این مسأله نشان‌ از اوج ایثارگری و شهادت‌طلبی علمای این خطه از کشور دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی و پایان دوران دفاع مقدس به معنای اتمام مسؤولیت خطیر روحانیت نیست، تصریح کرد: جنگ فرهنگی دشمن علیه نظام اسلامی در ابعاد گسترده‌تر و متنوعی ادامه دارد، بدخواهان اسلام و تشیع به دنبال ناکامی دشمن در جنگ نظامی و سخت‌افزاری، این بار توطئه‌های فرهنگی در قالب جنگ نرم را آغاز کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که روحانیان رسالت سنگینی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بر عهده دارند، افزود: امروز برنامه‌های سنتی جوابگوی تهدیدات فرهنگی دشمن نیست، نیازمند اتخاذ تدابیر هوشمندانه با برنامه‌های فرهنگی ابتکاری، خلاقاانه و جدید هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی و مجاهدات شهید آیت الله سیداسدالله مدنی پرداخت و اظهار داشت: شهید مدنی شخصیت‌ برجسته دینی و سیاسی تاریخ معاصر ایران است که خدمات و اقدامات ارزشمند آن عالم مجاهد همواره در ذهن مردم آذربایجان به ویژه تبریز خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهید مدنی در دوران حیات خویش در صحنه‌های حساس قبل و بعد از انقلاب جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشت، افزود: آن شهید والامقام برای ترویج ارزش‌های اسلام ناب محمدی و انقلاب جان خود را فدا کرد.

وی با بیان این‌که آیت الله مدنی بارها در خطبه های نماز جمعه تبریز از خداوند متعال طلب شهادت کرده بود، افزود: حیف بود شهید مدنی به مرگ طبیعی از دنیا می‌رفت؛ البته باید توجه داشت که شهادت آیت‌الله مدنی به دست منافقین کوردل موجب تقویت پایه‌های اسلام و انقلاب شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات