۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۵۸۴۴
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

فرهنگ غدیر راه نجات جامعه بشری از فتنه و بحران است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که اگر غدیر تثبیت می‌شد و حکومت ائمه شکل می‌گرفت جامعه بشری نجات پیدا می‌کرد، گفت: راه نجات جامعه بشری از بحران ها و فتنه های امروز بهره گیری از فرهنگ غدیر است.
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس امروز در نخستین پیش همایش علمی تخصصی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در ساری با اشاره به این که علی‌بن‌ابی طالب(ع) دو نوع فضائل دارد برخی اعطایی و برخی اکتسابی است، گفت: فضیلت های اعطایی برخی تکوینی و برخی تشریعی است و مسأله جانشینی و خلافت در گروه فضائل اعطائی تشریعی است و اگر کسی این موضوع را قبول ندارد طبق آیات قرآن کفر باطنی دارد.

وی با بیان این که بیشتر مستندات شیعه و بیشترین روایات که در کتاب های علمای شیعه در هزار و 400 سال تهیه کردند از مستندات اهل سنت است، افزود: حادثه غدیر بعد از هفتاد روز با مرگ پیامبر فراموش و یا به گونه‌ای به فراموشی زده شد.

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که موضوع خلافت علی(ع) بعد از پیامبر مکرر از  کتب معتبر شیعه و سنی مکرر مطرح شده است، تصریح کرد: علامه امینی درباره غدیر ده‌ها جلد تالیف کرد و خلاصه کتاب میرحامد حسین درباه غدیر ۱۱ جلد است و علمای متعدد کتاب‌های زیادی در این باره نوشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: حدیثی معروف «منزلت» که  نزد علمای اسلام  و نزد شیعیان از جمله براهین برتری علی بن ابی‌طالب بر سایر صحابه و از دلایل اثبات امامت و خلافت او شمرده می‌شود و این حدیث از جمله احادیث متواتری است که در کتاب تدوین احادیث متواتر از که نوشته علمای اهل سنت است نقل شده و پنج هزار سند دارد.

وی با بیان این که پیامبر اکرم سه سال مردم را مخفیانه به اسلام دعوت کرد و در جلسات مخفی در جمع میهمانان علی(ع) را جانشین خود نامید، ادامه داد: واقعه غدیر در حقیقت اثبات ۲۳ سال سخن پیامبر است که علی را به عنوان امام و الگو خود معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که از آیات قرآن می توان فهمید که هر کسی لایق مقام امامت نیست، افزود: علی دارای فضایلی بود و خداوند به دارا بودن جمیع شزایط امامت در مولا ایشان را به امامت برگزید.

وی با بیان این که امروز دنیا بحران مشروعیت دارد و غدیر در حقیقت حل بحران مشروعیت است، اظهار داشت: روز عید غدیر حل بحران مشروعیت و انتصاب یک حاکم از سوی خدا به جامعه بشری است و خدا می داند که راهنمای انسان چه وجودی باید باشد تا مردم را در مسیری که برای آن خلق شده حرکت کند.

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که غدیر تبیین موضوع امامت برای جامعه انسانی است پیامبر در خطبه غدیر همه ۱۲ امام را نام می برد و هر دوازده امام را تایید می‌کند، گفت:  اگر بشریت در زیر پرچم علی و ائمه دین و امروز در زیر پرچم ولی فقیه قرار گیرد جهان به عدالت نزدیک می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اگر غدیر تثبیت می‌شد و حکومت ائمه شکل می‌گرفت جامعه بشری نجات پیدا می‌کرد، تصریح کرد: راه نجات بشری از بحران ها و فتنه های امروز بهره گیری از فرهنگ غدیر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این که متأسفانه بشر امروز در دین و معارف اسلامی فاصله گرفته و همین مسأله عامل مشکلات و بحران های جامعه بشری را فراهم کرده است، گفت: بشریت باید به جای پرداختن به مسائل حاشیه تنها در مسیر دین و ارزش های اسلام گام بردارد.

وی همچنین با تأکید براین که بشر تنها باید تابع دین و خداوند متعال باشد، بیان داشت: بشری که امروز در مشکلات و معضلات دنیوی گرفتار است برای رهایی از این مسائل باید تنها در مسیر دین قرار گیرد.

حجت الاسلام شیرازی با تأکید براین که جامعه بشری اگر در مسیر دین گام بردارد هیچ آسیبی به آن نمی رسد، تصریح کرد: همه معضلات و مشکلات امروز جامعه بشری با قرار گرفتن زیر چتر الهی و همچنین با ظهور حضرت رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر این که امروز باید جریان غدیر را در جامعه اسلامی پررنگ کنیم، چون راه رشد و تعالی بشریت در بهره گیری از فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: بشریت امروز باید با تقویت غدیر اشتباهات گذشته را برطرف کند و در مسیر صحیح گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با تأکید براین که ارتباط جامعه بشری با خداوند متعال و اهل بیت(ع) هر روز بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: با اتصال به مبانی دینی و ارزشی باید تلاش کنیم حقیقت اسلام ناب را در جهان پررنگ کنیم.

حجت الاسلام شیرازی با بیان این که امروز باید سیره علوی در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی جامعه امروز نهادینه شود، بیان داشت: سیره علوی راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه بشری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شهدای مدافع حرم عامل عزت و افتخار نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: این شهیدان سیره علوی را در زندگی خود به خوبی نهادینه کردند.

حجت الاسلام شیرازی با تأکید براین که شهدای مدافع حرم با نثارخون پاک خود موجب حفظ اسلام و انقلاب شدند، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم آل الله برای حفظ حرم های ائمه معصومین(ع) در میدان نبرد حاضر شدند و از اسلام ناب دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پایان این همایش از خانواده برخی شهدای مدافع حرم مازندران تجلیل شد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات