۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۲۶۱۷۵
آیت الله طبرسی:

تحقق عدالت اجتماعی اصلی ترین هدف انقلاب اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که یکی از اصلی ترین اهداف و فلسفه انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است، گفت: باید با طرح های محرومیت زدایی در جهت این هدف متعالی انقلاب گام برداریم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شنبه شب در دیدار نماینده آستان قدس رضوی در استان با بیان این که نخستین حکومت شیعی در مازندران پایه گذاری شد، گفت: عشق و دلدادگی مردم طبرستان به اهل بیت(ع) در طول تاریخ همواره زبانزد بوده است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که در قرن دوم حکومت علوی شیعی در دیار طبرستان فعالیت می کرد، افزود: مردم دیار طبرستان همواره در ولایت مداری و تبعیت از رهبری پیشگام بودند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که سیره اهل بیت(ع) همواره راهگشای بسیاری از امور در زندگی فردی و اجتماعی ما بوده است، تصریح کرد: هر گاه معارف اهل بیت(ع) در زندگی ما پررنگ بود به راحتی مشکلات و معضلات را پشت سر گذاشتیم.

آیت الله طبرسی، دوری از معارف اهل بیت(ع) را عامل فتنه و انحراف در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم جوامع اسلامی دچار فتنه های بزرگی هستند به دلیل فاصله گرفتن از معارف اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سیره اهل بیت(ع) همچون چراغی روشن مسیر صحیح رسیدن به تعالی و سعادت را به ما نشان می دهد، تصریح کرد: بدون تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) هیچ گاه به رستگاری نخواهیم رسید.

امام جمعه ساری با تأکید براین که پیامبر گرامی اسلام قرآن و اهل بیت(ع) را دو امانت گرانبها پس از خود برای امت اسلامی عنوان کرد و گفت: ائمه معصومین(ع) با هدایت انسان ها به سمت دین و معنویت، جامعه بشری را در مسیر سعادت و تعالی حقیقی رهنمون ساختند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه اطهار چراغ راهی برای رسیدن جامعه به سوی کمال و رستگاری هستند، تصریح کرد: باید لحظه لحظه عمر ما با معارف و سیره اهل بیت(ع) در آمیخته باشد.

آیت الله طبرسی از ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین اسوه و الگو برای بشریت توصیف کرد و با بیان این که امروز کلید نجات بشریت از معضلات و مشکلات جهانی تکیه بر سیره اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: جامعه بشری امروز تنها با تکیه بر معارف اهل بیت(ع) به سعادت دست خواهد یافت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، رمز پیشرفت های نظام اسلامی را بهره گیری صحیح از معارف اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه برای رشد و گسترش مبانی دینی و ارزش های مورد نظر ائمه معصومین(ع) فراهم شد.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج و گسترش معارف اهل بیت(ع) در دنیا است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین دلایل مخالفت دشمنان با انقلاب اسلامی، پرچم داری ارزش های دینی در جامعه جهانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به وجود بابرکت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشورمان اشاره کرد و با بیان این که وجود این بارگاه ارزشمند عامل عزت و عظمت ملت ایران است، گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در سایه سار اهل بیت(ع) امروز به یک جایگاه ارزشمندی در جهان دست یافته اند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حرم هشتمین امام شیعیان پناهگاهی امن برای انسان های درد آشنا است، تصریح کرد: هر انسان دردمندی که به این امام رعوف پناه ببرد به طور حتم دست خالی باز نخواهد گشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز شیعیان رسالت سنگینی در حفظ و حراست از فرهنگ دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین راه مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

وی با بیان این که دشمن برای تضیعف دین هر چه در توان داشته به کار گرفته است، بیان داشت: اما هیچ قدرتی یارای مقابله با قدرت الهی نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی درسایه معارف اهل بیت(ع) در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: تلاش 38 ساله دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی به دلیل حاکم بودن دین در این نظام بی نتیجه مانده است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به راه اندازی نمایندگی آستان قدس رضوی در استان ها اشاره کرد و با بیان این که این مجموعه ظرفیت ارزشمندی است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد، گفت: باید با فراهم کردن بسترهای لازم زمینه بهره گیری از ظرفیت خیران خیراندیش در این مجموعه فراهم شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه امروز نیازمند بهره گیری از سبک زندگی دینی است، افزود: نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی همان معرفی زندگی ائمه اطهار(ع) و نشر و گسترش آن در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که باید تلاش کنیم فرهنگ علوی، رضوی و فاطمی به خوبی در جامعه امروز ترویج و گسترش یابد، تصریح کرد: در برابر هجم وسیعی از توطئه دشمن، این فرهنگ های ارزشمند دینی راهی در جهت مصون سازی جامعه دینی است.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های انقلاب اسلامی را محرومیت زدایی در کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج هوشمندانه اوایل انقلاب تاکنون در مسیر انقلاب بکارگیری شدند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که یکی از اصلی ترین اهداف و فلسفه انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بوده است، افزود: باید با طرح های محرومیت زدایی در جهت این هدف متعالی انقلاب گام برداریم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات