۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۲۶۳۴۸
وزیر کشور:

آمریکا در نظام بین الملل منزوی می‌شود

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان یک کشور تاثیرگذار و مهم است،گفت: در نظام بین الملل آمریکا منزوی می شود و تنها به قدرت خود متکی است.
، آقای عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امشب در شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید وقتی کشور را تحویل گرفت شرایط بسیار نگران کننده بود.

وی گفت: با شرایط حاد کشور و با مسدود بودن گردش مالی اما دولت یازدهم توانست در حوزه سیاست خارجی حل مسأله انرژی هسته ای، تحریم ها و مبادلات جهانی اقدامات خوبی در کشور انجام دهد.

وزیر کشور افزود: وحدت و انسجام داخلی، گشایش در حوزه اقتصادی و حل مسأله انرژی هسته ای و تحریم ها از اولویت ها و سیاست های دولت بود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: علی رغم تمام پیمان شکنی ها، بد عهدی ها و بدقولی ها که دولت های سلطه گر و به ویژه آمریکا داشتند اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بدعهدی ها و بدقولی های آمریکا برای مردم دنیا سند است و همانطور که امام راحل فرمودند آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و آمریکا حتی به امضای خود در شورای امنیت نیز پایبند نیستند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: تمام جهان متوجه شد که جمهوری اسلامی ایران هیچ تخلفی نداشته است و دولت در کنار رهبر معظم انقلاب رسالت خود را انجام داده و این مسیر را ادامه می دهد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مهم ترین مسأله در مذاکرات برجام، احقاق حق بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بار دیگر در دانشگاه افسری فرمودند ما پایبند هستیم اما اگر تخلفی ببینیم جواب محکمی می دهیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان یک کشور تاثیرگذار و مهم است، افزود: در نظام بین الملل آمریکا منزوی می شود و تنها به قدرت خود متکی است.

وزیر کشور با بیان اینکه معادلات اقتصادی، سیاسی و شرایط تحولات در دنیا آمریکا را به تحریم کشانده است، بیان کرد: اقتصاد و آسیب های اجتماعی یکی از مشکلات و اولویت های نخست کشور و دولت است و مردم محور اقتصاد مقاومتی هستند.

رحمانی فضلی، امنیت را از دیگر اولویت های دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: امنیت در کشور بستر تمام فعالیت ها است و جمهوری اسلامی ایران دارای وضعیت باثباتی است.

وی افزود: منشأ تمام آسیب های وارد شده به دنیای اسلام آمریکا و رژیم صهیونیستی است و نقطه اصلی تمام حملات آن ها ایران اسلامی است.

وزیر کشور با بیان اینکه امروز داعش آخرین مراحل حیات خود را از نظر سیاسی و امنیتی سپری می کند و این نشان از قدرت مردم است، گفت: پایه اصلی قدرت در کشور مردم هستند و رضایتمندی مردم برای ما مهم است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مردم به دلیل اعتقادمان به ولایت و اسلام ما را مسؤول می دانند و باید با شهامت، عدالت و مخلصانه با مردم برخورد داشته باشیم./880/۲۰۲/ص

ارسال نظرات