۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۸۴۵
امام جمعه بابل:

هدف اصلی عزاداری ها احیای معارف دین است

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که هدف اصلی عزاداری ها احیای معارف دین است، گفت: فرصت ماه محرم و صفر برای بیداری جامعه اسلامی ما و نشر فرهنگ دینی در جامعه است.
همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل همایش عاشوراییان بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در همایش عاشورائیان در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم و عزای سیدالشهدا(ع)، گفت: در آستانه ماه محرم قرار داریم و قطعا در دو ماه محرم و صفر آماده ادای تکلیف بزرگی می شویم که بر اساس رسالت خود باید به شایسته ترین نحو آن را به انجام برسانیم.

وی با بیان این مطلب که رمز بقای اسلام در گرو عزای سیدالشهدا(ع) است، افزود: اگر قیام حسینی و حماسه بزرگ عاشورا نبود، امروز از اسلام حقیقی چیزی نمی ماند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) با بیان عبارت انا من حسین اعلام کرد که خون سیدالشهدا(ع) اسلام را در میان تلاطم امواج سهمگین علیه اسلام حفظ کرده است.

وی ادامه داد: فرصت ماه محرم و صفر برای بیداری جامعه اسلامی ما است و منشأ قیام ها و تحولات بزرگی در طول تاریخ بوده است که نمونه و نظیر آن انقلاب اسلامی ایران می باشد که از محرم سال 1342 آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تاکید بر برگزاری عزاداری به شکل سنتی و انتقاد از برخی بدعت ها در عزاداری ها، گفت: بهره گیری از خطبا و وعاظ دینی برای بصیرت افزایی و روشنگری حقیقت قیام حسینی در کنار مداحی های شایسته از ارکان مهم عزاداری حسینی است زیرا شور حسینی توام با شعور حسینی معنا پیدا می کند.

وی افزود: اهتمام سیدالشهدا(ع) و اهمیت ایشان به اقامه نمازجماعت در میان گرماگرم نبرد ظهر عاشورا به ما می آموزد که برپایی نمازجماعت یکی از شاخص های مهم عزاداری حسینی است.

امام جمعه بابل با انتقاد از رفتارهای نامناسب در برخی تکایات و حسینیه ها و بیان این آسیب ها، تاکید کرد: با کمال تاسف در بعضی از تکایا تنها صرف شام انجام می شود و از عزاداری و ذکر مصیبت خبری نیست و حتی در برخی از اماکن از ورود افراد غیر خودشان به مخفل عزا خودداری می کنند.

وی ادامه داد: صاحب محفل عزای حسینی، امام عصر(عج) است و کسی حق ندارد خود را صاحب مجلس بداند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: عزاداری ها و روضه خوانی ها قبل از صرف شام صورت گیرد زیرا بعد از پذیرایی رمقی برای شنیدن موعظه و عزاداری باقی نمی ماند.

 وی ضمن اشاره به این مطلب که هدف عزاداری ها برای احیای معارف دینی است، اظهار داشت: نباید برخی از افراد در زمینه  عزاداری ها با کم لطفی و اعمال سلیقه به میل خودشان در خصوص عزاداری و محافل سیدالشهدا رفتار کنند زیرا عزاداری باید موجب رضای الهی را فراهم کند.

امام جمعه بابل اشعار مداحی ها را مهم دانست و تاکید کرد: مداحان باید از شعرهای پرمحتوا مطابق با مسائل روز جهان اسلام و به دور از مبالغه برای مداحی و ذکر مصیبت بهره بگیرند و از  عبارت هایی که در شان اهل بیت(ع) نیست، پرهیز کنند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات