۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۲۶۹۸۸
حجت‌الاسلام اسکندری:

تربیت محوری اساس مجالس عزاداری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم محور هیئات مذهبی را تربیت جوامع انسانی توصیف کرد و گفت: اخلاص اساس یک عزاداری معیار از منظر شرع مقدس اسلام است؛ بر این اساس باید مومنان عزادار در هیئات مذهبی اساس توحید باوری و توحید محوری را بیاموزند.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری چهارشنبه شبدر همایش مسئولان و مدیران هیئات مذهبی استان قم که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که محرم سال 1396 شرایط ویژه ای نسبت به سنوات گذشته دارد، اظهار داشت: مدیران و مسئولان هیات مذهبی باید مراقب آفاتی که مبانی هیئات مذهبی را تهدید می کند، باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به این که در سالها گذشته این آفت ها کمتر در هیئات مشاهده شده است، ابراز داشت: این آفت ها در بین هیئات مذهبی فراگیر نیست؛ اما مدیران و هیات مذهبی باید توجه داشته باشند که دشمن همواره در حال برنامه ریزی است.

حجت‌الاسلام اسکندری با اشاره به این که محتوای لازم و معیار در اوصاف معرفتی و معنوی برای عزاداران حسینی از سوی هیات مذهبی کمتر تامین می شود، عنوان داشت: هیئات مذهبی باید قطب معرفت افزایی در جوامع اسلامی باشند؛ بر این اساس ما معتقدیم که هیات مذهبی مهم ترین بستر نشر مبانی اهل بیت علیهم السلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر این که مدیران هیئات مذهبی باید به حقیقت ابعاد مبانی دینی توجه جدی داشته باشند، گفت: باید توجه داشت همواره در طول تاریخ اسلام تبلیغ دین با محوریت مردم و هویتی مردمی اقامه شده است؛ بر این اساس باید توجه داشت که در مناسک عزاداری پرداختن بیش از حد به مبانی عاطفی و هیجانی زمینه ظهور انحراف هایی در هیئات مذهبی را فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر این که رفتار های عاطفی در هیات معیار شرع مقدس اسلام حدودی تعریف شده دارد، اظهار داشت: مسئولان هیئات مذهبی توجه داشته باشند که شور و رفتار های نا متعارف عاطفی در هیات نشان از حلول افراط گرایی در الگوی عزاداری است؛ این در حالی است که عزادارای معیار از منظر شرع مقدس اسلام در سیره امام معصوم(ع) برای امت اسلام ترسیم شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم محور هیئات مذهبی را تربیت جوامع انسانی توصیف کرد و گفت: اخلاص اساس یک عزاداری معیار از منظر شرع مقدس اسلام است؛ بر این اساس باید مومنان عزادار در هیئات مذهبی اساس توحید باوری و توحید محوری را بیاموزند.

حجت‌الاسلام اسکندری توجه به معرفت به ساحت ائمه اطهار علیهم اسلام را از دیگر رسالت های یک هیات معیار دانست و ابراز داشت: معرفت حقیقی به ساحت امام معصوم علیهم السلام از منظر مبانی شرع مقدس اسلام عبارت است از« این که مومن امام معصوم(ع) را به هویت و حقیقت واجب العطائه بودن این ساحت مقدس زیارت کند»؛ بر این اساس هیئات مذهبی توجه داشته باشند که اهداف قیام عاشورا به درستی در مجالس عزاداری تبیین شود./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات