گریه برای امام حسین راه دل را برای فهم عمیق مسائل باز می کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد الرسول واقع در خیابان پروین اعتصامی برگزار شد، گفت: انسان مؤمن مقید به مراعات تقوای الهی است.
وی در ابتدا با تلاوت آیات شصت و دوم تا شصت و شصت و چهارم سوره مبارکه مائده که می فرماید«أَلا إِنَّ أَوْلِیَاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا وَکَانُوا یَتَّقُونَ لَهُمُ الْبُشْرَى فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَفِی الآخِرَةِ لا تَبْدِیلَ لِکَلِمَاتِ اللَّهِ ذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ» افزود: انسان مؤمن مقید به مراعات تقوای الهی به صورت دائمی است.
آیت الله مهدوی اذعان کرد: مراعات تقوا به طور دائمی معلول ارتباط دائمی داشتن روح با وجود مبارک اهل بیت(ع) است؛ اهل بیت(ع) ثارالله هستند و زیارت و ارتباط داشتن با این بزرگواران همچون ارتباط داشتن با خداوند است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شخصی به نام حنظله تعریف می کند در زمانی که خدمت پیامبر(ص) بودم حال روحی خوبی داشتم و نسبت به خداوند شوق پیدا می کردم ولی بعد از این که وارد خانه می شدم، حالم تغییر می کرد، از این رو ترسیدم نفاق وجودم را فرا گرفته باشد، به همین سبب خدمت پیامبر(ص) رسیدم و موضوع را بیان کردم، پیامبر(ص) فرمودند، تو گرفتار نفاق نشده ای چرا که نفاق به معنای این که بر زبانت مسأله ای را جاری کنی ولی در دلت خلاف آن مسأله جریان داشته باشد.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که دلِ انسان باید متقی باشد، تبیین کرد: انسانی که دلش متقی است، به دنبال جزا و پاداش نیست، وقتی فعل خیری از او سر می زند دچار آفاتی همچون تکبر و عُجب نمی شود چرا که می داند با خداوند معامله کرده است و او ناظر بر اعمال است.
استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خداوند به انسانی که دائماً تقوای الهی را مراعات می کند در دنیا و آخرت بشارت می دهد؛ بشارت دادن ممکن است به واسطه یک خواب صورت پذیرد و ممکن است از طُرُق دیگر حاصل شود؛ خداوند به واسطه حضور امامان معصوم(ع) در خانه قبر به انسان متقی بشارت می دهد.
وی در پایان با اشاره به اثرات بی شاعبه گریه برای ابا عبد الله الحسین(ع) اظهار کرد: سعی کنید به صورت خالصانه برای امام حسین(ع) عزاداری کنید؛ گریه برای امام حسین(ع) در تحصیل تقوا بسیار مؤثر است و راه فهم عمیق دل را باز می کند./867/پ202/ب1