۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۲۸۹۸۵
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل:

انقلاب اسلامی مدیون عاشورا و قیام حسینی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان آمل با اشاره به بهره گیری جامعه اسلامی در پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع)، گفت: انقلاب اسلامی ما مدیون عاشورا و قیام حسینی است و این مقاومت همه جانبه ما در برابر استکبار نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است.
حسین محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین محمدیان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آمل امشب در مراسمی در شهر امیرکلا با اشاره به ثمرات و دستاوردهای عزاداری حسینی، گفت: یکی از ثمرات عزاداری ایجاد نزدیکی قلب ها و ایجاد همبستگی میان آحاد جامعه ولایی و محب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: مکتب حسینی و عزاداری برای امام حسین(ع) در کنار درس ها و عبرت هایی که دارد، موجب استحکام و وحدت میان اقشار مختلف با محوریت سیدالشهدا(ع) می شود.

امام جمعه موقت امیرکلا با تاکید بر برپایی مراسم باشکوه با خیل عظیم مردمی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد به رغم داشتن توانایی تنها به شنیدن سخنرانی ها و عزاداری ها از طریق تلویزیون اکتفا می کنند و باید جوان های ما سعی بر حضور منسجم در مراسم های بزرگ عزاداری داشته باشند.

وی ادامه داد: نشستن پای تلویزیون و سخنرانی ها برای کسانی است که قدرت حضور در محافل عزاداری را ندارند و توصیه اهل بیت(ع) حضور در این دست محافل است زیرا دستاوردهای معنوی آن قابل قیاس با برگزاری عزاداری انفرادی در منزل نیست.

حجت الاسلام محمدیان توجه به تطبیق جامعه عصر سیدالشهدا(ع) را با جامعه امروز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در عرصه سیاسی باید پیروان سیدالشهدا(ع) با رصد جامعه اسلامی و مراقبت از آن، از ظهور یزدیان در عصر حاضر برای تباهی کشاندن جامعه اسلامی و قرار گرفتن این دسته از افراد در راس حوزه مدیریت جامعه جلوگیری کنند.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی هوشیار و بیدار باشد و با امر به معروف و نهی از منکر مانع از انحراف در جامعه شود، سلامت این جامعه تضمین می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان آمل با اشاره به بهره گیری جامعه اسلامی در پیروی از مکتب سیدالشهدا(ع)، گفت: انقلاب ما مدیون و مرهون عاشورا و قیام حسینی است و این مقاومت همه جانبه ما در برابر استکبار نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است.

وی ادامه داد: مردم ما فداکارانه در مقابل استکبار و یزدیان زمان ایستاده اند و شهدا و خانواده ما به شهدای کربلا و سیره حسینی تاسی کرده اند و دشمن از این روش و منش ما در سبک زندگی واهمه دارد.

حجت الاسلام محمدیان ولایتمداری را از ویژگی های برجسته اصحاب سیدالشهدا(ع) بیان کرد و اظهار داشت: یاران سیدالشهدا(ع) در کربلا افرادی تابع محض ولایت بودند و به واسطه رشادت و ایستادگی آنان در مسیر تبعیت از ولایت این مقام بزرگ و با عظمت نصیب آن ها شد.

وی یکی ازپیام های کربلا را حفظ حجاب برای بانوان دانست و تصریح کرد: از سخت ترین مصائب اهل بیت(ع) بعد از اسارت، نبود حجاب کامل و حضور در بین افرادی نامحرم بود و لذا جامعه ما با تاسی از سبک و سیره زینبی به این فریضه الهی توجه ویژه داشته باشد.

امام جمعه موقت امیرکلا با توصیه به محافل عزاداری برای تکریم حجاب دختران کوچک و تقدیر از حضور پسران و دختران کوچک در محافل عزاداری، گفت: فرزندان ما باید حسینی و زینبی تربیت شوند تا شاهد تعالی و مصون ماندن از گزند آسیب ها در جامعه باشیم.

وی ضمن تاکید بر برخی آسیب های عزاداری، خاطرنشان کرد: نباید صدای بلند بلندگوهای هیات های عزاداری موجب آزار و اذیت مردم را فراهم کند و در کنار آن باید به اتمام مراسم تا ساعت مناسبی از شب هم توجه شود./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات