۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۳۰۱۰۹
آیت‌الله قرهی:

امام حقیقت دین، نظم دهنده و اجراکننده آن است

آیت‌الله قرهی گفت: امام حقیقت و باطن قرآن و حلقه وصل انسان با خداوند است که با وجود ایشان دین نظم گرفته و به خوبی اجرا می‌شود.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: وجود انسان برای اینکه به صراط مستقیم هدایت شده و در آن باقی بماند همواره نیاز به هادی و امام دارد.

وی افزود: خداوند انسان را در بهترین شکل خلق کرده است گمراهی او به دلیل عدم شناخت نسبت به خود و خدای خود است، برای این شناخت نیاز به حلقه وصل یعنی امام معصوم(ع) دارد.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: فجور همچون درد و تقوا همانند درمان در درون انسان قرار داده شده است ما برای بالا رفتن از پله تقوا نیاز به امام داریم، امام در صورت ظاهر همچون سایر انسان‌ها اما در باطن اتصال کامل به خداوند دارد و حتی یک کلام از نزد خود نمی‌گوید.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه ما به فجور گرفتاریم اما امام از همه عیوب مطهر است، اظهار داشت: مفهوم قرب و شفاعت امام این است که ما از بدو تولد تا زمان مرگ حتی در برزخ، قیامت و پس از آن هم نیاز به امام داریم.

وی افزود: علم به معنای حقیقی در دست امام است چرا که ایشان علم به ماهو علم دارند اما دیگران شبه علمی دارند، هیچ کس در دنیا عالم حقیقی نیست امروز اگر علم در دست متقیان بود مفسده نداشت چراکه علم به ماهو علم نور است.

آیت‌الله قرهی ابراز کرد: امام حقیقت و باطن قرآن است با وجود امام دین نظم گرفته و به خوبی اجرا می‌شود، امام عامل عزت مسلمانان می‌شود چراکه او نقشه راه دارد زمانیکه انسان با نقشه راه حرکت کرد عزتمند می‌شود امروز عمر ما بدون وجود امام به هدر می‌رود./807/پ202/ب1

ارسال نظرات