۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۳۰۲۶۲
امام جمعه خوی:

استقلال اقلیم کردستان با هدف بر هم زدن امنیت منطقه است

حجت الاسلام شکوری گفت: موضوع استقلال اقلیم کردستان طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با هدف بر هم زدن امنیت منطقه به ویژه امنیت کشورهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه پشتیبانی می شود.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در جلسه ای با نیروهای نظامی، انتظامی ،هنگ مرزی و جمعی از مسؤولان و مدیران شهرستانی و مرزنشینان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی تشکیل شده بود، اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرماید:ثَلاثَةُ أَشْیاءَ یَحتَاجُ النّاسُ إلَیـْها:اَلْأَمْنُ وَ الـْعـَدْلُ وَ الـْخِــصْـبُ سه چیز اسـت کـه مـردم بـه آنـها نیـاز دارند: عبارتند ازامنیّت، عدالت و رفاه.

وی ادامه داد ایجاد و حراست امنیت به عهده نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و عملی ساختن عدالت در جامعه به عهده قوه قضاییه و قوه مجریه است و فراهم سازی آسایش و رفاه جامعه به عهده دولت است.

وی در ادامه با تبریک روز و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت بر اساس قانون 26 مأموریت مهم بر عهده نیروی انتظامی می باشد که مهم ترین و حساس ترین آنها حفظ امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی است.

مسؤول مدارس علمیه خوی به حساسیت های استان آذربایجان غربی اشاره و تصریح کرد: وظایف و مأموریت های نیروی انتظامی و هنگ مرزی در استان آذربایجان غربی از پیچیدگی و حساسیت های ویـژه بـرخـوردار اسـت.

وی اضافه کرد:  این استان به جهت تنوع قومی، مذهبی و دیـنی، هم مرزی با 4 کشور همراه با مسائل مختلف متاسفانه با فعالیت های گسترده  امنیتی دشمنان به دلیل مرزی بودن، ترانزیت مواد مخدر از مبادی خروجی استان، ورود، خروج و پناه گرفتن گروهک ها در نوار مرزی، انواع قاچاق اعم از مواد مخدر، اجناس و انسان درگیر است که بر لزوم تلاش بیش از پیش نیروهای نظامی و انتظامی می افزاید.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به موضوع اقلیم کردستان اظهار داشت: چندین سال است کشورهای استکباری به ویژه آمریکا به خاطر حفظ منافع نامشروع خویش در غرب آسیا، ایجاد کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان  انـواع تـوطئه هـا را طـراحـی و سـازمـانـدهـی کرده و به مرحله اجرا درآورده است که ایجاد تنش و درگیری سیاسی میان حاکمان کشورهای اسلامی و طراحی طرح آمریکایی و صهیونیستی خاورمیانه جدید  از جمله توطئه های اخیر آنهاست.

امام جمعه خوی ادامه داد: از جمله ویژگی های خاورمیانه جدید تقسیم کردن کشورهای اسلامی به چندین کشور کوچک و در نهایت به وجود آوردن درگیری های مذهبی و قومی در میان آنان است.

حجت الاسلام شکوری گفت: موضوع استقلال اقلیم کردستان طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی است و با هدف بر هم زدن امنیت منطقه به ویژه امنیت کشورهای عراق، ایران، ترکیه و سوریه پشتیبانی می شود.

وی اظهار داشت: ضروری است نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و همچنین مرزنشینان غیور با هوشیاری تمام توطئه های استکبار را در پشت مرزها رصد کرده و هر گونه ماجراجویی را در نطفه خفه کنند./۹۳۶/پ203/ب1

ارسال نظرات