۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۳۱۸
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه فرهنگی وزارت ارشاد بسیار کم است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگی بودجه ای که به وزارت اختصاص پیدا می کند بسیار کم است، حدود ۳.۵ درصد بودجه عمومی دولت در حوزه فرهنگ اختصاص می یابد که از این مقدار حدود ۱۵ درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می کند.
کاراندیش مروستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امید داریم دولت دوازدهم بتوانید بخشی از مشکلات فرهنگی خراسان جنوبی را با کمک مسؤولان استانی حل کند.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارت خانه حساس و عریض و طویل است، گفت: در حال حاضر تعداد کانون های فرهنگی هنری سطح کشور 23 هزار کانون است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از وجود یک هزار موسسه قرآنی در کشور خبر داد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 2 هزار موسسه قرآنی حمایت می کند.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه در بخش فرهنگی 80 هزار کتاب به چاپ رسیده است که این سبب ارتقای کمی و کیفی کتابخانه های عمومی شده است، تصریح کرد: در دولت یازدهم تعداد مطبوعات در سطح کشور 7 هزار مورد بوده است که این نشان از افزایش چشم گیر مطبوعات در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی بودجه ای که به وزارت اختصاص پیدا می کند بسیار کم است، حدود 3.5 درصد بودجه عمومی دولت در حوزه فرهنگ اختصاص می یابد که از این مقدار حدود 15 درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال گذشته به 100 درصد تعهداتی که در استان ها ها داشته عمل کرده است، خاطرنشان کرد: خلأ نبود مرکز هماهنگی جهت انجام برنامه های مختلف در وزارت احساس می شود که باید مورد توجه قرار بگیرد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات