۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۳۱۲۴۳
آیت الله موحدی کرمانی:

بارزانی توبه سیاسی کند/ دشمن امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد برد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، گفت: مسعود بارزانی باید با تمکین از دولت مرکزی، برای این رفراندوم توبه سیاسی کرده و از مردم عراق عذرخواهی کند.
آیت الله موحدی کرمانی سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، ۲۱ مهرماه، که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در سازمان ملل متحد، این سخنان را سرشار از وقاحت و بی‌شرمی او و نشان دهنده چهره واقعی آمریکا به جهانیان دانست.

وی با بیان این‌که اوباما در ابتدای دولت خود پیشنهاد مذاکره با دولت ایران را مطرح کرد تا به نظر خود مشکلات فیمابین حل شود اما عده‌ای ساده‌لوح سخنان خود را باور کردند، خاطرنشان کرد: با روشنگری مقام معظم رهبری دروغ وی روشن و معلوم شد که این دوست نیست بلکه دستی چدنی است که پوششی مخملی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: اوباما همزمان با تبریک عید به ایرانیان، ایران را به طرفداری از تروریسم و ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرد و اگرچه سرانجام مذاکرات سبب برجام شد، اما اندک اندک پوشش مخملی کنار رفت و با روی کار آمدن ترامپ دست چدنی نمایان گشت.

مسؤولان در برابر زورگویی‌های آمریکا استوار بایستند

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: سخنان سرشار از وقاحت و بی‌شرمی ترامپ در سازمان ملل متحد چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی شیطان بزرگ را به خوبی نمایان ساخت.

وی با بیان این‌که آمریکا هیچ‌گاه با نظام اسلامی ایران سر سازگاری نداشته و پیوسته در حال ضربه زدن بوده است، حمایت از شاه و حمایت از حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و کودتا، حمایت از صدام، حمله به هواپیمای مسافربری و تحریم‌ها را بخش کوچکی از ظلم‌های آمریکا عنوان کرد که از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد که مسؤولان کشور با عبرت گرفتن از این تجربه‌های تلخ تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی همچون گذشته در برابر زورگویی‌های جدید دولت مستکبر آمریکا محکم و استوار بایستند.

بارزانی از دولت مرکزی عراق تمکین کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله اقلیم کردستان عراق و انجام همه‌پرسی چند روز پیش در این اقلیم، ابراز امیدواری کرد که مسعود بارزانی از دولت مرکزی تمکین کرده، دست از جدایی‌طلبی بر دارد و برای اسرائیل جای پایی در منطقه باز نکند که متأسفانه نشانه‌هایی از این خطر دیده می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: بارزانی باید برای این رفراندوم توبه سیاسی کرده و از مردم عراق عذرخواهی کند و به آغوش امت اسلامی بازگشته و به جای جدایی طلبی به عزت و اتحاد ملت عراق بیندیشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دسیسه‌های دشمن به ویژه رژیم صهیونیستی در برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان، خاطرنشان کرد: دشمن بداند که امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس بر استفاده از فرصت به دست آمده در این ایام برای انجام بهترین خدمت تأکید کرد و از اساتید و معلمان خواست که دین خود را به این انقلاب و مردم ادا کنند و مغزهای دانش‌آموزان و دانشجویان را از فضایل اخلاقی و علم و دانش پر سازند.

شناخت دشمن از وقوع خطر جلوگیری می‌کند

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخشی از سخنان خود در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهمیت مسأله دشمن‌شناسی، شناخت دشمن را سبب جلوگیری از وقوع خطر خواند.

وی نفاق را برای امت اسلامی خطرناک توصیف کرد و با بیان این‌که قرآن می‌فرماید منافقان دشمنان واقعی مسلمانان هستند، اظهار داشت: خطر منافق از دشمن ظاهر بیشتر است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب خطرها را به ما گوشزد می‌کنند و توطئه‌های دشمن را یادآور می‌شوند، این هشدارهای به موقع را هنر رهبری دانست./920/۲۰۱/ح

ارسال نظرات