۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۳۲۱۰۱
رسانه های امروز در یک نگاه؛

کرکوک آزاد شد!

بمب صوتی برجام!، سیاهچاله!، اندر مصائب در برجام ماندگي، فلسفه سیاسی رییس جمهور، الان یا الان؟، فتح کرکوک در ۲۰ساعت، استقبال کرکوک از عراق متحد بخشی از عناویم مهم رسانه های امروز است.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بمب صوتی برجام!، سیاهچاله!، اندر مصائب در برجام ماندگي، فلسفه سیاسی رییس جمهور، الان یا الان؟، فتح کرکوک در ۲۰ساعت،  استقبال کرکوک از عراق متحد بخشی از عناویم مهم رسانه های امروز است که بیشتر این رسانه به بازپس گرفتن کرکوک عراق به واسطه نیروهای عراقی از نیروهای تحت امر بارزانی بود.

با توجه به اتمام رسیدن التیماتوم حیدرالعبادی نخست وزیر فعلی عراق به رهبران اقلیم کردستان مبنی بر عقب نشینی از کرکوک شهری که دارای منابع نفتی قوی و از همه قوم های عراق در این شهر ساکن هستند و بیشتر ساکنان این منطقه را ترکمان های شیعی تشکیل می دهند دیروز با اعزام نیروهای عراقی به این منطقه بدون هیچ خونریزی تقریبا همه مناطق مهم ازجمله فرودگاه و میدان های نفتی این شهر به تصرف نیروهای عراقی درآمد.

روزنامه جوان در یادداشتی با اشاره به بازپس گیری شهر کرکوک نوشت یکی از عواملی که باعث شد پیشمرگ های کرد در برابر نیروهای ارتش عراق ایستادگی نکنند و بدون هیچ درگیری کرکوک را تحویل دهند اختلافات میان رهبران و احزاب کردها است که در این میان رئیس اقلیم کردستان، حزب اتحادیه میهنی را به خیانت متهم كرده است که در واقع این امر وحدت و یکپارچکی کردها در مسأله استقلال و جدایی از عراق را از میان برده است.

گفتنی است رسانه ها امروز به مسائل دیگری از جمله مشکلات اقتصادی و برجام اشاره داشتند که در ادامه آنها را با هم می خوانیم.

بمب صوتی برجام!

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: فهم این نکته که امروزه آمریکا از برجام به عنوان یک بمب صوتی یا نارنجک دودزا علیه کشورمان استفاده می‌کند نه پیچیده است که درک آن به اذهان ژرف‌اندیش محتاج باشد و نه پنهان است که برای فهم آن به اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده نیازی باشد!

ادامه مطلب...

سیاهچاله!

روزنامه وطن امروز در تیتر صفحه نخست خود نوشت: با دستور ترامپ، قانون کاتسا از روز جمعه توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران اجرایی شد. قانونی که به دلیل گستردگی و میزان اثرگذاری‌‌‌‌اش بر اقتصاد و امنیت ایران به مادر تحریم‌ها مشهور شده و بزرگ‌ترین بستر تحریمی علیه ایران است.

ادامه مطلب...

اندر مصائب در برجام ماندگي

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: عده اي کشور را معطل اخم و لبخند دشمن کرده اند و کليدي ترين وظايف دولت در پاسخگويي به مطالبات مردم و اجراي سياست هاي کلي و فرامين رهبري در بسامان کردن اوضاع اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و... را فراموش نموده اند.

ادامه مطلب...

فلسفه سیاسی رییس جمهور

روزنامه صبح نو در سرمقاله خود نوشت: بخش مهمی از فلسفه سیاسی جناب روحانی معطوف به غرب گرایی برای حل مشکلات داخلی است. استراتژی اصلی رییس جمهور غرب گرایی است، تاکتیک اما متفاوت است.

ادامه مطلب...

الان یا الان؟

روزنامه وطن امروز نوشت: طنز تلخی در ادبیات عامیانه مردم در اعتراض به مساله تورم وجود دارد که از کسی می‌پرسند قیمت فلان جنس چقدر است و جواب می‌شنود «الان یا الان؟» گویا حکایت تلخی این طنز بخشی از واقعیت واکنش‌های امروزی دولتمردان به مساله نقض برجام است.

ادامه مطلب...

فتح کرکوک در ۲۰ساعت

روزنامه صبح نو نوشت: نشست دوکان‌ در سلیمانیه عراق با حضور احزاب اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان بدون نتیجه به پایان رسید و در پی آن، نیروهای حشد الشعبی به دستور حیدرالعبادی موظف شدند تا سرعت غیرمجاز بارزانی در جاده تجزیه عراق را بگیرند.

ادامه مطلب...

استقبال کرکوک از عراق متحد

روزنامه جوان نوشت: با پایان یافتن ضرب‌الاجل بغداد به رهبران اقلیم برای عقب‌نشینی از كركوك، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز دو‌شنبه فرمان پیشروی برای كنترل این منطقه نفت‌خیز را صادر كرد.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است مسؤولان دولتی ما باید از فضای برجام و نگاه به آینده برجام که آیا این توافق از سوی کشورهای غربی و اروپایی عملی خواهد شد یا نه بیرون بیایند چراکه این برجام ماندگی مدیران و مسؤولان دولتی را در بلاتکلیفی می گذارد و یأس و ناامیدی را در میان مردم افزایش می دهد./۱۳۲۵//۳۰۲

ارسال نظرات