۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۵۳۲۳۱۴
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج:

بندگی خداوند با مودت اهل بیت میسر می‌شود

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه بندگی خداوند با مودت اهل بیت(ع) میسر می‌شود، گفت: مودت به اهل بیت(ع) انسان را از جهالت و گمراهی نجات می‌دهد و زیارت امام حسین(ع) عامل افزایش این مودت است.
حجت‌الاسلام تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، شب گذشته در بیت الزهرا(س) گفت: قرآن کریم، اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی می‌کند و هیچ گونه ابهام و تردیدی برای بشر باقی نمی‌گذارد.

وی افزود: انسان بدون عمل به ظاهر قرآن نمی‌تواند به باطن آن دست یابد بنابراین ظاهر قرآن برای ما حجت است.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه قرآن نور است، ابراز کرد: همه عالم در پناه قرآن روشن می‌شوند همه موجودات به واسطه قرآن به جهانیان معرفی می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با بیان اینکه قرآن کریم اهل بیت(ع) را بهتر از همه انبیای الهی معرفی می‌کند، بیان داشت: این سخن گزاف و غلو نیست چرا که خداوند در سوره مباهله به این مهم اشاره دارند. قرآن کریم هشت ویژگی برای اهل بیت(ع) بیان می‌کند که نخستین ویژگی معصوم بودن آنان است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) سراسر نور هستند، ادامه داد: اهل بیت(ع) عامل اکمال دین و نعمت الهی هستند آنان به نصح قرآن کریم اعمال انسان را مشاهده کرده و در قیامت شهادت می‌دهند.

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) براساس آیات قرآن کریم صدیق هستند و این صداقت مطابق با ذات آنان است، گفت: اهل بیت(ع) از نظر علم و جهاد سرآمد بشریت بوده و همه افعال آن بزرگان تنها و تنها برای رضای خداوند صورت می‌پذیرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با تاکید براینکه خداوند از ما مودت اهل بیت(ع) می‌خواهد گفت: مودت همه رفتار و گفتار انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهد در حالی که محبت چنین نیست بنابراین اگر محبت به مودت تبدیل شود انسان در بندگی خداوند کوتاهی و سستی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر محبت به مودت تبدیل نشود امکان دارد انسان اهل بیت(ع) را در عرض خداوند قرار داده و آنان را در مقام الوهیت بداند و از دیگر آسیب‌های تبدیل نشدن محبت به مودت بازگرداندن انسان به عصر جاهلیت است. زیارت امام حسین(ع) زمینه مودت به اهل بیت(ع) را فراهم می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات