۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۳۲۸۴۲
حجت الاسلام مؤمنی:

منتظِر واقعی در امام زمانش ذوب شده است

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: انسان منتظِر در راستای اهداف خداوند و امام زمانش گام برمی دارد که لازمه چنین حرکتی ترک معاصی است، انسان منتظر ذوب در امام عصر(عج) است و از خودش فارغ است.
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب گذشته که در هیئت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: شهید حججی نمونه بارز یک انسان منتظر است.

وی در ابتدا افزود: امام رضا(ع) در روایتی می فرمایند چقدر زیبا است صبر بر انتظار فرج؛ صبر و انتظار فرج دو عمل اصلی برای نشاط روحی انسان است لذا این دو اصل در این روایت در کنار یکدیگر آمده اند.

حجت الاسلام مؤمنی اذعان کرد: صبر مراتبی دارد، اولین نوع صبر، صبر در عبادات است که دوام در آن سبب شادابی برای انسان می شود، به دلیل این که انسان عابد تا مدتی به خداوند مشغول بوده و اگر عبادتش را انجام ندهد حالش به بدی منقلب می شود و این مسأله نشان می دهد عبادت موجب شادابی روح است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دومین نوع صبر، صبر در برابر معصیت است؛ صبر در برابر معصیت یعنی شرایط گناه فراهم باشد و انسان به خاطر خداوند در برابر انجام گناه صبر کند و به گناه تن ندهد؛ باید متذکر شوم خداوند در همین دنیا بخشی از پاداش انسانی که در برابر انجام گناه صبر کرده است را پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: سومین مرتبه از مراتب صبر، صبر در برابر مصائب است که تنها اولیاء خداوند می توانند چنین صبری را به خاطر خداوند پیشه کنند.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: خداوند منتَظَر است و تنها کسی می تواند منتَظِر باشد که خدای منتَظَر را از درون پذیرفته باشد؛ یعنی منتَظِر واقعی معتقد به خداوند است؛ انسان منتظِر در دو جبهه جنگ با دشمن درون و دشمنان بیرونی حضور دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسانی که آلوده به هوس است و نتوانسته نفسش را کنترل کند، نمی تواند منتظِر امام زمان(عج) باشد.

خطیب توانا در پایان خاطرنشان کرد: انسان منتظِر بی قرار است، شهید حججی بهترین نمونه از افرادی است که در جهاد با دشمن قرار گرفت و دست و سرش را در راه خداوند فدا کرد، انسان منتظِر در راستای اهداف خداوند و امام زمانش گام برمی دارد که لازمه چنین حرکتی ترک معاصی است، انسان منتظر ذوب در امام عصر(عج) است و از خودش فارغ است./867/پ202/ب1

ارسال نظرات