۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۷۵۴
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

حضور کتاب در سبد کالای خانواده‌ها پررنگ‌تر شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کتاب بهترین رفیق در مسیر تعالی و رشد انسان است و باید نقش و حضور کتاب در سبد کالای خانواده‌ها پررنگ‌تر شود.
حجت الاسلام یعقوبی - نمایشگاه کتاب حجت الاسلام یعقوبی - نمایشگاه کتاب حجت الاسلام یعقوبی - نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین افتتاح نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، اظهار داشت: ذکر و دعا انسان را از غفلت بیدار می‌کند و تفکر و مطالعه کردن انسان را از جهالت نجات می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه کتاب و فرهنگ مطالعه باید در جامعه نهادینه شود، افزود: خانواده‌ها باید همان‌گونه که به تغذیه جسم فرزندان خود بها می‌دهند به تغذیه روح و فکر آن‌ها که همان مطالعه و کتاب‌خوانی است، هم بیندیشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «الرفیق قبل الطریق» یعنی باید قبل از ادامه راه و مسیر، رفیق خوبی برای سفر انتخاب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کتاب بهترین رفیق برای تعالی و رشد انسان‌هاست، اظهار کرد: همه ما مسافر هستیم و برای رسیدن به مقصد باید به رشد و کمال حقیقی برسیم و بهترین راه برای این هدف داشتن رفیق دلسوزی همچون کتاب داریم.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: کتاب بهترین رفیق در مسیر تعالی و رشد انسان است و باید نقش و حضور کتاب در سبد کالای خانواده‌ها پررنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: انسان‌ها برای اینکه بتوانند از دست‌اندازهایی که در مسیر رشد و تعالی وجود دارد به‌سلامت گذر کنند، بهتر است از تجربیات دیگران که در کتاب‌ها نوشته‌شده است استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: کتاب یعنی جهانگردی و گردشگری بدون هزینه و انسان می‌تواند بدون هزینه‌های هنگفتی که در مسافرت‌ها خرج می‌شود به قعر تاریخ سفر کند و از تاریخ گذشتگان مطلع شود./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات