۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۳۳۸۰۴
حجت الاسلام مرادی:

نفی کودک آزاری اصلی ترین پیام عزاداری برای حضرت رقیه است

کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان در ارومیه گفت: اصلی ترین پیام عزاداری برای مصیبت های حضرت رقیه(س)، نفی کودک آزاری و تاکید بر مهربانی با کودکان است.
همایش دختران حسینی در ارومیه با حضور حجت الاسلام  مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان عصر امروز در همایش بزرگ دختران حسینی در ارومیه که در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سنت های هر منطقه در عزاداری برای اهل بیت (ع) باید حفظ شود، لازم نیست آنها را بازبینی کرده و برای برگزاری شان از روشنفکران تایید گرفت.

وی برپایی سفره های عزاداری به نام اهل بیت (ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از پایه های اعتقادی در همین مجالس سنتی شکل گرفته است.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به مصیبت های اسرای کربلا و به ویژه حضرت رقیه (س) گفت: اصلی ترین پیام عزاداری برای مصیبت های حضرت رقیه(س)، نفی کودک آزاری و تاکید بر مهربانی با کودکان است.

وی افزود:  مادران  با کودکانشان مهربان باشند، بسیاری از مسائل فرهنگی به دست مادران حل می شود چراکه به گفته امام راحل مادر مربی جامعه است.

وی با انتقاد از انعکاس اخبار کودک آزاری، خشونت و قتل در رسانه هاٰ، تصریح کرد: سلامت روانی جامعه، نباید در اثر برخی اخبار و تصاویر تلخ و آزاردهنده خدشه دار شود چراکه در تلاقی با اخبار آزار دهنده انسان به قساوت قلب دچار می شود.

کارشناس خانواده ریشه کودک آزاری ها را بی توجهی و بی مهری خانواده ها در دوران کودکی به فرزندانشان خواند و اذعان کرد: نیاز جدی جامعه مهربانی است، دعوا و کتک زدن راه حل هیچ مشکلی نیست بنابراین اگر وجود کودکان را سرشار از مهربانی کرده و بزرگواری و کرامت را در وجودش نهادینه کنید بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود.

حجت الاسلام مرادی تأکید کرد: بانوان باید مبلغ مهربانی باشند و آن را به کل جامعه تسری دهند.

اجرای تعزیه خرابه های شام و مصیبت های حضرت رقیه(س)، مدیحه سرایی و عزاداری در سوگ شهادت نوگل حسین (ع) از دیگر برنامه های همایش بزرگ دختران حسینی در ارومیه بود./936/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات