۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۳۳۸۱۴
با برگزاری مراسم اختتامیه؛

همایش پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی شهید مصطفی خمینی پایان یافت

مراسم اختتامیه همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» عصر امروز در مدرسه دارالشفاء برگزار شد.
کنگره پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

برپایه این گزارش در این مراسم ابتدا آیت الله رشاد با اشاره به نقش آیت الله شهید مصطفی خمینی(ره) در پیروزی انقلاب عنوان کرد: ایشان شخصیتی جامع الاطراف بود که نقش فوق العاده ای در صحنه های مهم در کنار امام خمینی(ره) برعهده داشت.

وی افزود: درحالی که سالانه بیش از 900 هزار رساله دکترا و پایان نامه ارشد در کشور نوشته می شود اما هیچ رساله علمی درباره افکار و اندیشه های این متفکر اسلامی نگاشته نشده است.

در ادامه حجت الاسلام بهجت پور به تبیین موضوع تفسیر قرآن آیت الله شهید سیدمصطفی خمینی پرداخت و گفت: ایشان ابعاد گسترده ای از علوم مختلف را در ذیل تفسیر قرآن بیان کردند که در نوع خود منحصر به فرد است.

حجت الاسلام غفاری در ادامه این همایش به تبیین موضوع«معاد جسمانی» از دیدگاه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پرداخت و خاطرنشان کرد: سید مصطفی خمینی علاوه بر اینکه از بال علم و اندیشه برخوردار بود، از بال اشراقات و عنایات ربانی نیز بهره می برد و در بسیاری از موارد با شجاعت علمی ضمن احترام به ملاصدرا و دیگر حکما، به نقد جدی نظرات او پرداخته است.

در پایان این همایش نیز حجت الاسلام والمسلمین دوعلم دبیر علمی این همایش به بیان دلالت های فرهنگی تربیتی سوره حمد از دیدگاه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پرداخت و تصریح کرد: ایشان در تفسیر سوره حمد در ذیل آیه «الرحمن الرحیم» بحث رحمت الهی را مطرح کرده و جهان هستی را بارقه ای از رحمت الهی می دانند و اساس ساخت زندگی را برپایه رحمت، مودت و محبت می داند.

گفتنی است؛ افتتاحیه همایش «پاسداشت منزلت علمی و خدمات انقلابی آیت الله شهید مصطفی خمینی» روز اول آبان در تهران برگزار شد./872/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات