۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۳۳۹۵۷
حجت الاسلام دهنوی:

آرامش در خانواده بر آسایش اولویت دارد

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به اهمیت کار کردن مرد و زن برای تأمین آسایش خانواده، رسیدن به آرامش را هدف اصلی تشکیل خانواده دانست و گفت: آموختن مهارت های ارتباطی ۴ گانه برای ایجاد محبت نیاز آرامش مرد و زن را تأمین می کند.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام دهنوی، کارشناس مسائل خانواده، بعد از ظهر امروز در جلسه آرامش در زندگی که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: بر اساس تعلیمات قرآن مجید هدف از ایجاد کانون خانواده در اسلام کسب آرامش برای زن و مرد است.

وی ادامه داد: البته آسایش و آرامش باید در کنار یکدیگر باشند و اسلام توصیه های فراوانی را درباره وظیفه مرد برای کسب حلال و تأمین نیازهای معیشتی و مادی خانواده مطرح کرده و همه انسان ها به خوبی با این وظیفه مرد در برآورده کردن اسباب آسایش برای خانواده آشنا هستند.

کارشناس مسائل خانواده افزود: متأسفانه باید عرض کنم که امروز بسیاری از مردان در کشور ما وجود دارند که تنها نیاز آسایش خانواده را فراهم می کنند و از تأمین آرامش برای همسر خود غافل هستند، پیامبر اسلام(ص) فرمودند مردی که در راه کسب حلال برای خانواده بیرون می رود و تلاش می کند مانند مجاهد در راه خداست، اما باید توجه کنیم که تأمین نیازهای مادی لازم است اما کافی نیست.

حجت الاسلام دهنوی آرامش در خانواده را اولی بر آسایش دانست و اظهار داشت: البته غفلت از نیاز آرامش همسر در خانواده تنها مختص به مردان نیست و شامل حال بسیاری از زنان جامعه ما هم می شود، زنی که تنها به فکر پخت و پز و مرتب کردن خانه و مشغول رسیدگی به فرزندان و مهمان داری و سایر امور است قطعاً نمی تواند پاسخ نیازهای روحی و آرامش شوهرش را بدهد و تنها نیازهای مادی او را تأمین می کند.

وی با اشاره به ثواب فراوان و پاداش بزرگ اخروی کار کردن زن در منزل، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند اگر زنی برای رضایت همسرش چیزی را در خانه جابجا کند خداوند به این خانم ثواب یک سال عبادت در حالی که روزهای آن را روزه دار بوده و شب ها را به نماز ایستاده عنایت می فرماید.

مشاور خانواده ابراز داشت: خانم ها گلایه نکنند که چرا خداوند ثواب جهاد را برای کار کردن مردان در بیرون از منزل قرار داده و چنین ثوابی را به آن ها عطا نکرده است، چرا که بر اساس روایات ما جهاد زن در شوهرداری خوب و شایسته است و اجر معنوی و اخروی بسیاری دارد.

حجت الاسلام دهنوی با اشاره به روایات متعدد از ائمه معصومین(ع) با موضوع لزوم محبت مرد و زن نسبت به یکدیگر در خانواده، گفت: هنرهای خوب نشستن، خوب نگاه کردن، خوب صحبت کردن و خوب شنیدن چهار مهارتی هستند که می توانند به بهترین وجه میان زن و شوهر محبت ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: محبت در خانواده راه رسیدن به آرامش است و برای محبت کردن باید مهارت های ارتباطی لازم را کسب کنیم، نشستن و نگاه کردن و حرف زدن و گوش کردن میان زن و شوهر باید با صداقت و مهربانی و محبت همراه باشد و نباید هیچ گله و تلخی و تندخویی در این ارتباط ها میان زن و شوهر مطرح باشد.

استاد حوزه علمیه اهمیت ندادن به ظارامش در خانه را عامل بیشتر طلاق ها و جدایی میان زن و شوهر دانست و بیان داشت: گاهی افرادی را می بینیم که ثروت مادی فروانی هم دارند اما آرامش ندارند و حتی یک شب خواب راحت هم ندارند و عملاً لذتی از زندگی زناشویی خود نمی برند.

حجت الاسلام دهنوی با ذکر اهمیت مسائل جنسی در خانواده، گفت: گاهی برخی افراد به این نیاز اساسی همسر خود به خوبی پاسخ نمی دهند و با دست خود موجبات فروپاشی خانواده را فراهم می کند. /869/پ202/ب1

ارسال نظرات