۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۵۳۴۱۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پدافند غیرعامل باید جزء فرهنگ عمومی جامعه شده و مردم آن را در تمام شئون و بخش‌های زندگی باور و اجرایی کنند.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای شورای پدافند غیرعامل استان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار کرد: فعالان پدافند غیرعامل به‌نوعی سربازان گمنام هستند؛ زیرا کارهای اساسی می‌کنند اما مردم در زمان عادی و مواقع غیر بحرانی چندان در جریان این اقدامات قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پیش‌بینی‌های لازم برای نهادینه شدن بیشتر امنیت در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: همه بخش‌های کشور ازجمله اقتصادی، خدماتی، سیاسی و غیره باید در وضعیت امنیت باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در حقیقت همان دفاع است، ادامه داد: پدافند غیرعامل دفاع جانانه‌ای است که در زمان بحران‌ها خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: جامعه باید با پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شده و جلوه‌های آن را بشناسد؛ چراکه ضروری است مردم وظیفه خود را در این زمینه بدانند، این مفهوم برای آنها هضم شود و تکلیف‌ها روشن شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: باید فرهنگ جامعه به‌اندازه‌ای رشد کند که این موارد به فرهنگ تبدیل شود، همانند کمربند ایمنی که اکنون تقریباً جزء اولیات زندگی ما شده است؛ چراکه در این زمینه کار زیادی صورت گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: پدافند غیرعامل باید جزء فرهنگ عمومی جامعه شده و مردم آن را در تمام شئون و بخش‌های زندگی باور و اجرایی کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: بحث پدافند غیرعامل باید اطلاع‌رسانی بیشتری شود تا مردم بیشتر با آن آشنا شوند و جزء فرهنگ عمومی ما شود؛ زیرا این موضوع مهم و زیربنایی است./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات