۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۳۵۳۴۶
نمایشگاه مطبوعات؛

وزیر ارتباطات: زائران ایرانی در اربعین از سیمکارت های عراقی استفاده کنند

آذری جهرمی با اشاره به عدم موافقت طرف عراقی مبنی بر کاهش تعرفه قیمت های تماس ایران به عراق، تأکید کرد که زائران حتی الامکان برای تماس با ایران و دریافت تماس حتما سیمکارت عراقی در گوشی خود فعال کنند.
وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

وی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از قرار گرفتن در جمع اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت اپراتورهای تلفن همراه در اربعین، اظهار داشت: ما برای اربعین سه حوزه ارتباطات داریم، بخشی درون مرز و حاکمیت ایران است که کارگروه اربعین در استان های پرتردد زائران تمهیداتی را اندیشیده و ظرفیت های لازم را ایجاد کرده است و حتی در برخی مناطق خدمات رایگان ایجاد شده است.

آذری جهرمی افزود: بخش دوم ارتباطات ایران و عراق است که باید ظرفیت سازی شود که سال گذشته دو برابر شد و امسال نیز دو برابر سال گذشته خواهد شد و بخش مهم قسمت سوم است که مسأله به داخل حاکمیت عراق برمی گردد که لازم بود با وزرات ارتباطات عراق صحبت کنیم که در طی سه چهار ماه گذشته مذاکراتی داشتیم و از جمله این که قیمت ها هم در سمت ایران و هم در عراق کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که در عراق با دو گروه مواجه هستیم، ابراز داشت: نخست شرکت اپراتور موبایل عراق است که به صورت خصوصی فعالیت می کند و دوم شرکت زیرساخت عراق است که پیمانکارهای خارجی دارد و رسیدن به این چارچوب در عراق نیازمند به هماهنگی دارد، ولی به هر حال آنها در سال گذشته قیمت ها را پایین نیاورند و امسال هم با جدیت پیگیری این مسأله هستیم ولی هنوز با وجود سفر به عراق و دیدار با مسؤولان این کشور با چراغ سبز آنها مواجه نشده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: حتی برخی اپراتورهای ایرانی به برخی شرکت های ارتباطی عراقی هزینه هایی داده اند که وای فای رایگان دایر شود که سال گذشته دائر شد ولی این مسأله به وسیله دستگاه های ارتباطی عراق قطع شد و امسال هم اجازه نصب ندادند؛ ما امسال برای کاهش تعرفه و دائر کردن خدمات منتظر طرف عراقی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما این است که زائران ایرانی عزیز وقتی وارد عراق شدند حتما برای کاهش هزینه ها از سیمکارت های عراقی استفاده کنند مگر کسانی که مجبور باشند از وضعیت رومینگ استفاده کنند، چرا که می دانید کاهش قیمت های تماس از ایران به عراق و تماس های داخل عراق دست ما نیست ولی از عراق به ایران به دست ما است.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت طرح رجیستری تلفن همراه، خاطرنشان کرد: این طرح دوره مقدماتی را می گذارند و در مرحله پایش قرار دارد که تمام گوشی های فعال در این سامانه ثبت می شود؛ این طرح به خوبی در حال پیشرفت است و سازمان تنظیم مقررات اواخر هفته قبل اعلام کرد که بالغ بر 60 درصد گوشی ها ثبت شده است، بنابراین پایان این هفته تمام شده و انشاءالله از ابتدای هفته آینده وارد فاز عملیاتی می شویم.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی در زمینه تأثیر حضور وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی، اظهار کرد: مسأله ای تحت عنوان خرد جمعی داریم که بعد از مفاهیمی مثل اتاق فکر و شوراهای مشورتی قابل استفاده است از این رو تلاش ما برای حضور در شبکه های اجتماعی این است که چون یک فعال سیاسی و فرهنگی هستیم بتوانیم از این طریق برخی موضوعات را بگوییم و برخی صحبت ها را دریافت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین با توجه به این که حضور فیزیکی ما در بین مردم با توجه به مشغله های زیاد سخت است، فضای مجازی این ارتباط را تسهیل می کند و می توانیم درد دل ها مردم را بشونیم و برای اخذ برخی تصمیمات از خرد جمعی استفاده کنیم، دیدگاه های مردمی را مد نظر بگیریم و به بهترین نتیجه دست پیدا کنیم./1330/۲۰۱/ح

ارسال نظرات