۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۳۵۵۹۸
معاون سازمان اوقاف مطرح کرد؛

اربعین؛ زمینه‌ساز ساختار ظهور حضرت ولی‌عصر

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه اربعین با حرکت چند میلیونی، دل‌ها را از نقاط مختلف جهان به هم گره زده است، گفت: با توجه به اینکه حکومت امام زمان(عج) در کوفه خواهد بود، اربعین زمینه‌ساز ساختار ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری برنامه‌های اربعین حسینی این سازمان که پیش از ظهر امروز در ساختمان مهر برگزار شد، در ابتدا با ذکر سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند «شروع جاذبه‌ مغناطیس حسینی، در روز اربعین است»، گفت: حماسه راهپیمایی اربعین حسینی، بزرگترین کنگره عظیم در بین مسلمانان و نماد وحدت جهان اسلام است.

وی افزود: اربعین تجلی روح ایمان، گذشت، ایثار و انفاق است، در اربعین است که می‌توان عزت اسلام را به رخ تمام جهانیان کشید‌، علاوه بر این اربعین با حرکت چند میلیونی، دل‌ها را از نقاط مختلف جهان به یکدیگر گره زده و از طرفی به علت اینکه حکومت امام زمان(عج) در کوفه و سهله خواهد بود، اربعین زمینه‌ساز ساختار ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: هر یک از عاشقان امام حسین(ع) امروز مشتاق هستند در خدمت به زائران و عزاداران ایشان سهمی داشته باشند، حتی برخی افراد از سالها پیش وقفی در راستای این امر داشته‌اند.

ستاد مرکزی اربعین از پنج ماه پیش تشکیل شده است

وی ابراز داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه خدمت به زائران امام حسین(ع)، ستاد مرکزی اربعین را از پنج ماه پیش تشکیل داده است که در تمام استانها، ستاد استانی آن نیز برقرار بوده و  به این ترتیب تمام موقوفات مربوط به ایام اربعین احصا شده است.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: محورهای خدمت‌رسانی از سوی این سازمان در ۱۱ محور شلمچه، چذابه، خسروی، مهران، میرجاوه، لقمانیه، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، طریق الحسین است، همچنین از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه جمعاً ۷۴ موکب در عرصه خدمت‌رسانی فرهنگی، اسکان، پذیرایی و... به زائران در ایران و عراق شروع به کار کرده‌اند.

اسکان ۴۱ هزار زائر اربعین از سوی نهاد اوقاف

وی افزود: هشت میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی برای زائران اعم از غذای سرد و گرم در  نظر گرفته شده است، همچنین ۴۱۲۰۰ نفر از زائران تحت اسکان این سازمان هم در عراق و هم در داخل خاک ایران خواهند بود. زائرسرای امام رضا(ع) نیز و در طول سال و ایام اربعین اسکان زائران را تا ۳هزار نفر به عهده دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فعالیت موکب‌های اربعین از ۱۰ تا ۲۰ روز متغیر است، عنوان کرد: در موکب‌های مربوط به این سازمان نیروهایی از  ادارات کل اوقاف و امور خیریه همه استانها حضور خواهند داشت.

روحانیون حوزه علمیه قم در موکب‌های پیاده روی اربعین

وی ابراز داشت: در بحث خدمت‌رسانی فرهنگی ۲۰ خیمه معرفت با حضور روحانیون و با هدف پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی زوار، تبلیغ چندرسانه‌ای، پرده‌خوانی نوین، برنامه‌هایی برای کودک و نوجوان و نمایش آیینی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار داشت: روحانیون حوزه علمیه قم نیز در خیمه‌ها برنامه‌‌های روضه‌خوانی، تعزیه و سخنرانی خواهند داشت. در زمینه توزیع محصولات فرهنگی یک موکب نیز به توزیع سربند، پرچم، کتاب، بروشور و بسته‌های فرهنگی خواهد پرداخت.

مبلّغین اربعینی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: حدود ۳ هزار نفر از مبلّغین در ایام اربعین در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برنامه سخنرانی و قرائت زیارت اربعین را خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در ایام اربعین و ماه صفر نذورات و احسان قابل توجهی دارند که می‌توانند آن را در  قالب وقف قرار دهند./966/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات