۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۵۳۵۶۶۶
نمایشگاه مطبوعات؛

هاشمی: شورای شهر یک سوپرمن و ناجی نیست/ اصلاح‌طلبان باید شعارهای خود را محقق کنند

رییس شورای شهر تهران در مورد وضعیت این شورا گفت: شورای شهر یک سوپرمن و ناجی نیست ولی سعی می‌کنیم مشکلات را تا اندازه توان خود حل کنیم و از همه ابزارها خود بهره بگیریم تا بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم.
هاشمی رییس شورای شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن نشست‌های بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد با اشاره به نوع صرفه‌جویی در هزینه‌های شهر تهران، اظهار داشت: در این رابطه شهردار تهران یک ستادی تشکیل دادند که بحث درآمدزایی را در اختیار دارند، این ستاد به دنبال کار تبلیغاتی و کاهش هزینه‌ها است، با این وجود اقتصاد تهران به گونه‌ای که اگر درست مدیریت شود هزینه‌های شهری به راحتی از آن دریافت می‌شود.

وی در مورد موضوع مدیریت شهری برای ساماندهی ساخت مصلی تهران تأکید کرد: اگر مدیریت این پروژه به شهرداری تهران منتقل شود می‌توانیم در آن ورود کنیم و کار ساخت را به پایان برسانیم، البته نه تنها مصلی بلکه برخی ساختمان‌های دیگر نیز در دست شهرداری نیست و ما اجازه ورود به این پروژه‌ها را نداریم.

رییس شورای شهر تهران درباره تخلف در کاربری منطقه‌ای در پاسداران تهران که موجب ترافیک سنگین این منطقه و سایر اتفاقات ناخوشایند شده است، یادآور شد: بنده متاسفم که برخی از مردم در این منطقه به خاطر ضرب و شتم پلیس امنیت مورد صدمه قرار گرفته‌اند، با این وجود ما در مورد این اتفاق با نجفی شهردار تهران پیگیر هستیم تا مشکل این فضای سبز بدون حاشیه و صلح آمیز انجام شود و شهرداری تهران به دلیل خطا در این تغییر کاربری باید حق و حقوق فرد خریدار را بدهد.

هاشمی در مورد نظارت بر روی منابع مالی شهرداری تهران گفت: شهرداری با توجه به بودجه‌ای که کسب می‌کند هزینه می‌نماید و از این قانون مستثنی نیست، البته بعد از شش‌ماه هزینه باید گزارش هزینه‌ها به شورای شهر داده شود تا برنامه بودجه سال بعد چیدمان شود، البته شهردار از سازمان بازرسی استفاده کرده تا نظارت را بر روی بخش‌های مختلف داشته باشد تا شفافیت بیشتری بر منابع مالی شهردار انجام شود.

وی درباره اینکه چرا لیست اصلاح‌طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر رأی آورد، تصریح کرد: وقتی مردم دچار محدودیت می‌شوند سبب می‌گردد که به لیست اصلاحات رای بدهند و این را باید به فال نیک گرفت، البته همه باید در مسؤولیت خود کوشا باشیم تا بتوانیم خواسته‌های مردم را برطرف کنیم.

هاشمی تصریح کرد: قبل از انتخابات شعارهایی که اصلاح طلبان دادند مهم بوده که در این میان می‌توان به شعار اصلاح برخی بی‌قانونی ها و ایجاد شفافیت اشاره کرد که حاصل یک طرز فکر در دولت گذشته کشور بوده است و امید است که این شعارها محقق شود.

رییس شورای شهر تهران در مورد حاشیه‌نشین‌های تهران افزود: دولت هنوز اجازه نداده است که شورای شهر ‌در مورد شهرهای اطراف تهران و موضوع حاشیه‌نشینی ورود کند، روزانه ٧٠٠ هزار خودرو به سوی تهران سفر می‌کنند که جمعیتی در حدود دو میلیون نفر را با خود به تهران می‌آورند و این به خاطر نبود امکانات آموزشی، بهداشتی و... در اطراف تهران است که امیدواریم در یک شورا سیاستگذاری این موضوع هرچه سریع‌تر حل شود.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که کل کشور به جز دو کلان شهر همه به لیست اصلاح‌طلبان در شورای شهر رأی دادند و چه عملکردی باید بعد از چهار سال اینش شورا داشته باشد که مردم سرخورده نشوند بیان کرد: اصل اول ما این است که شفافیت داشته باشیم و روبه سیاسی کاری نرویم زیرا اگر وارد این عرصه شویم و به مردم قول بدهیم و کاری انجام ندهیم و روبه بهانه‌های واهی برویم درست نیست.

وی ادامه داد: شورای شهر یک سوپرمن و ناجی نیست ولی سعی می‌کنیم مشکلات را تا اندازه توان خود حل کنیم و از همه ابزارها خود بهره بگیریم تا بتوانیم نیاز مردم را برطرف کنیم، البته اگر کاری را هم نتوانستیم انجام دهیم به مردم اطلاع می‌دهیم و دلایل خود را بیان کرده و مردم به این شکل قبول خواهند کرد.

رییس شورای شهر تهران در مورد ارتباط شورای شهر تهران با رسانه‌ها نیز ابراز داشت: اگر تا به امروز ما نتوانستیم با رسانه‌ها ارتباط خوبی داشته باشیم از همه عذرخواهی می‌کنیم و از این پس سعی می‌کنیم ارتباط قوی‌تری با رسانه‌ها داشته باشیم.

هاشمی در مورد شعار شورای شهر یعنی «شورای شیشه‌ای» اظهار کرد: تمام جلسات ما علنی است و این اولین قدم در جهت تأمین شعار ما است، خبرنگاران در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و خوشبختانه تعاملات خوبی برقرار می‌شود و تنها در موضوعاتی که از مقامات بالادستی به ما ارائه شود که آن هم محرمانه باشد امکان انتشار آن را نداریم.

وی درباره تعطیل شدن خط هفت مترو تهران، گفت: قبل از اینکه نجفی شهردار تهران سمت خود را بر عهده بگیرد این موضوع به جد مورد بررسی قرار گرفته بود، خیلی از گزارشات مبنی بر ناامنی خط مترو هفت است و باید دید جواب گزارشات کارشناسی به کجا خواهد رسید.

رییس شورای شهر تهران در مورد سازمان فرهنگی هنری تهران اضافه کرد: این سازمان مستقیم اعضای آن توسط رییس شهرداری تهران معرفی نمی‌شود و یک روال اداری دارد که باید طی جلسات مختلف یک تغییرات در آن حاصل شود و این سازمان مستقیما تصمیم‌گیری‌اش با شهرداری تهران نیست.

هاشمی درباره بدهی‌های شهرداری تهران اظهار داشت: تفحص در مورد بدهی‌های شهرداری تهران توسط مجلس امکانپذیر است، البته درخواست از مجلس برای بررسی بدهی‌های شهرداری تهران در این دوره هم رد شد، شورای شهر تنها از طریق موضوع بودجه شهرداری تهران می‌تواند ورود پیدا کند که در حال حاضر موضوع بودجه ٩٣ تهران در دسترس بررسی است.

وی ادامه داد: بخشی از بدهی‌های شهرداری تهران مربوط به بدهی بانکی شهرداری است که اقساط آن موقع شده است که در حال حاضر ٢٠ هزار میلیارد تومان بدهی وجود دارد، بخش دیگر بدهی مربوط به پیمنکارها است که این بدهی‌ها هم به دو بخش خرد و کلان تقسیم می‌شود، در مورد بدهی بانکی و پیمانکارهای کلان به دنبال تقسیط بلندمدت بدهی‌ها هستند.

رییس شورای شهر تهران در پایان گفت: در مورد طلب پیمانکارهای کوچک چنانچه شهرداری سریعا به این موضوع بپردازد قطعا مشکلات حاشیه‌ای بدهی شهرداری هم حل می‌شود و دیگر شاهد بیان این موضوع و رسانه‌ای شدنش نخواهیم بود./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات