۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۳۶۵۲۵
مشاور معاون وزیر ارشاد:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است، گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نقش مهم و موثری در ارتقا و توسعه‌ فرهنگی هر شهرستان ایفا کند.
شورای فرهنگ عمومی اسکو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام موسوی اصل، مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مردمی‌ترین و در عین حال دولتی‌ترین نهادهای کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: امام جمعه شهر به عنوان یک شخصیت مردمی در راس این نهاد قرار دارد و فرماندار به عنوان عالی‌ترین نماینده‌ دولت نیز نایب‌رئیسی این شورا را بر عهده گرفته است و ادارت تاثیرگذار و کلیدی شهرستان نیز عضو این شورا هستند، در حقیقت امر خطیر سیاست‌گذاری فرهنگی در شهرستان بر عهده‌ این شورا است، در حقیقت مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا است.
حجت الاسلام محمدزاده افزود: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند نقش مهم و موثری در ارتقا و توسعه‌ فرهنگی شهرستان ایفا کند، البته فعالیت‌های خوبی طی سال‌های گذشته در عرصه‌ی فرهنگی شهرستان اسکو انجام شده است، حضور امام جمعه‌ فرهنگ‌دوست و فرماندار کاردان در شهرستان فرصتی است که می‌تواند قوت قلب مدیران فرهنگی در انجام کارهای بزرگ باشد. 
مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: شهر جدید سهند علی‌رغم درگیر بودن با برخی آسیب‌های اجتماعی قابل حل، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهر بافرهنگ اسکو، می‌تواند تبدیل به الگویی برای سایر شهرهای جدید شود. در این خصوص به یقین مباحث مطرح‌شده در این جلسه به مقام عالی وزارت منعکس خواهد شد و سعی خواهیم کرد پژواک عملکرد شما در سطوح عالی باشیم.
همچنین حجت‌الاسلام مرادپور، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی و ضرورت نگاه جدی به مصوبات شورا، اظهار داشت: متاسفانه روند امور به گونه‌ای است که گاه مسؤولان جرات کار فرهنگی را ندارند. ترس از به خطر افتادن موقعیت، مقام و پست مانع از انجام کار جدی و مستمر در برچیدن برخی از بدعت‌ها در جامعه شده است.
وی با بیان این‌که امروز شاهد کشتار فرهنگی در کشور هستیم، گفت: به عنوان مثال یکی از محصولات فرهنگی وارد شده به کشور برای پر کردن اوقات فراغت جوان؛ ساخت بازی‌های ضدفرهنگی مانند نهنگ آبی است که زندگی جوانان را از هویت خالی کرده و حیات آنان را به مخاطره‌ جدی می‌اندازد و ضرورت دارد در سطح کلان در کشور با این مسائل برخورد جدی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی اسکو با بیان این که تضاد فرهنگی یکی از مشکلات عمده در این حوزه است، افزود: ضرورت تدوین پیوست فرهنگی در تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی غیرقابل انکار است، به عنوان مثال در طراحی و ساخت مساکن مهر در سراسر کشور عدم وجود پیوست فرهنگی موجبات بروز انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در شهرهای جدید شده است.
وی آسیب‌های اجتماعی موجود در این زمینه را عدم رعایت مسائل شرعی در اشراف ساختمان‌ها به یکدیگر، بهم ریختگی روابط انسانی، مشکلات اقتصادی ساکنان مساکن مهر و همچنین عدم وجود زیرساخت‌های ضروری از جمله مسجد، درمانگاه، مدرسه، مراکز فرهنگی و ... عنوان کرد.
لازم به ذکر است، پس از برگزاری این نشست حجه‌الاسلام موسوی اصل به همراه حجه‌الاسلام مرادپور و کارشناس امور استان‌های وزارت از مراحل تکمیل نهایی مجتمع فرهنگی هنری اسکو بازدید و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گزارشی از روند اجرایی این پروژه ارائه کرد./935/پ
۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات