۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۳۶۶۷۶
رییس شورای استان کربلا:

شهید حججی افتخار جبهه مقاومت است

رییس شورای استان کربلا با اشاره به حضور رزمندگان ایرانی در کنار مردم عراق و سوریه در مقابل تروریست های تکفیری، گفت: رزمندگان ایرانی با یاری دو ملت عراق و سوریه در مقابل گروه های تروریستی قرار گرفتند و با تقدیم شهدای افتخار آفرین در جبهه مقاومت مانند شهید حججی، اضمحلال تروریست های تکفیری ها را فراهم کردند.
رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران رئیس شورای استان کربلا در موکب مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، نصیف جاسم التمیمی، رییس شورای استان کربلا عصر امروز در جمع زائران مازندرانی در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلا، با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال گذشته، گفت: امسال با توجه به پیش بینی هایی به عمل آمده، شاهد  افزایش تعداد زائران اربعین نسبت به سال های گذشته بودیم و این نسبت در میان زائران غیر عراقی بیشتر مشهود است.

وی افزود: بعد از مردم عراقی، زائران ایرانی بیشترین شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین حسینی را تشکیل می دهند و این رقم در شکل گیری موکب های ایرانی نیز جلوه گر است و خوشبختانه تا کنون شاهد همدلی و وفاق موکب های ایرانی با موکب داران عراقی بودیم.

رئیس شورای استان کربلا یکی از پیام ها و کارکردهای پیاده روی و زیارت اربعین را همدلی و وحدت در میان پیروان و محبان اهل بیت(ع) با محوریت سیدالشهدا(ع) دانست و تاکید کرد: موضوع اربعین حسینی یک واقعه جهانی و یک رویداد بی نظیر در حال گسترش است که آحاد دلسوختگان اهل بیت را در  شهر کربلا در ایام اربعین گرد هم آورده است.

وی به بازدید خود از موکب های ایرانی در شهر کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: از حضور موکب ها و ستادهای مردمی ایرانی در کربلا که با جدیت و بدون در نظر گرفتن ملیت به خدمت رسانی مشغول هستند، استقبال می کنیم.

جاسم التمیمی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران را یک موکب جامع و کامل توام با مدیریت منسجم عنوان کرد و گفت: برادران ایرانی به ویژه موکب مازندران با مدیریتی سازمان یافته با داشتن کمترین امکانات خدمات مطلوب و شایسته ای در حوزه اسکان و پذیرایی زائران ارائه می دهند و مدیریت این موکب مثال زدنی است.

وی با ابراز تمایل برای تهیه امکانات در زمینه آموزش موکب داری برای موکب داران عراقی، گفت: یکی از نیازهای خدمات رسانی شایسته زائران اربعین، تبادل تجربیات موکب داری و کارهای ستادی است و حاضر به همکاری با طرف های ایرانی در کنار برادران عراقی برای انتقال تجربیات هستیم.

رئیس شورای استان کربلا با بیان این که دشمنان اسلام از نزدیکی دو ملت ایران و عراق ناراحت و نگران هستند، تصریح کرد: باید دو ملت ایران و عراق همدلانه بر اساس اشتراکات دینی، مذهبی و ریشه های عمیق پیوند دهنده دو ملت زمینه استحکام،انسجام و برادری را در بین خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: تکریم زائران سیدالشهدا(ع) از نگاه مردم عراق بسیار مهم است و خوشحال هستیم که در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران خدماتی متنوع  توام با تکریم زائران صورت می گیرد.

جاسم التمیمی تاکید کرد: یکی از خدمات بسیار مهم و چشمگیر موکب مازندران خدمات درمانی توسط پزشکان حاذق ایرانی است که در کنار پزشکی مدرن به حوزه پزشکی سنتی و ماساژ درمانی هم توجه می کنند.

این مقام عراقی با اشاره به مزین شدن نام حسینیه بزرگ این موکب به نام شهید حججی، تصریح کرد: رزمندگان ایرانی با یاری دو ملت عراق و سوریه در مقابل گروه های تروریستی قرار گرفتند و با تقدیم شهدای افتخار آفرین در جبهه مقاومت، اضمحلال تروریست های تکفیری ها را فراهم کردند.

وی از سفر آتی خود به استان مازندران برای بررسی قابلیت های توسعه همکاری های اقتصادی و فرهنگی خبر داد و گفت: میزان همکاری و مشارکت مردم ایران و عراق با توجه به سبقه تاریخی و ظرفیت های دو کشور مطلوب نیست وباید زمینه توسعه همکاری ها فراهم شود.

توزیع برنج های اهدایی کشاورزان مازندران بین موکب داران عراقی

محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران هم تقدیر از حضور رییس شورای استان کربلا و مساعدت مسؤولان عراقی، گفت: خدمات صورت گرفته از سوی موکب های ایرانی در قبال خدمات مردم و دولت عراق به زائران اربعین ناچیز است و امیدواریم با مساعدت دولت محلی عراق، زمینه های افزایش خدمات رسانی به زائران اربعین بدون در نظر گرفتن ملیت ها تا سقف اسکان روزانه 10 هزار نفر صورت گیرد.

وی افزود: در موکب فاطمه الزهرا(س) استان مازندران پذیرش زائران از کشورهای مختلف صورت می گیرد و هیچ تفاوتی بین زائران از نگان خادمان این موکب وجود ندارد زیرا رسالت اصلی این موکب خدمتگزاری به زوار و مجاورین حرم سیدالشهدا(ع) است.

دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با اشاره به تقدیم نذورات اربعین و هدایای مردم مازندران به موکب های عراق، اظهار داشت: برنج های اهدایی کشاورزان مازندران برای اربعین حسینی در جهت تهیه غذا برای زائران اربعین در بین برخی از موکب های عراقی توزیع شد و در کنار آن هدایایی از سوی کودکان مازندران برای  کودکان زائر عراقی هم توزیع می شود.

وی با بیان برخی برنامه های فرهنگی در این موکب، خاطرنشان کرد: نمازجماعت در سه وقت شرعی در حسینیه شهید حججی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران همراه با مراسم عزاداری و زیارت های سفارش شده از سوی اهل بیت(ع) برگزار می شود و شاهد حضور زائران و مسؤولان عراقی در این مراسم هم هستیم./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات