۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۳۶۷۳۶

همایش «قرآن؛ جامعیت و جهانی بودن» برگزار می شود

همایش ملی «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» از سوی موسسه جامعة المصطفی العالمیه اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، همایش ملی «قرآن کریم؛ جامعیت و جهانی بودن» اسفند سال جاری با محوریت مفهوم شناسی جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، مبانی قرآن، روایی و کلامی جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، زبان قرآن و روش شناسی پاسخگویی به نیازهای بشر در هر زمان، جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم براساس ترتیب نزول و منبع شناسی جامعیت و چهانی بودن قرآن کریم از سوی موسسه جامعه المصطفی العالمیه اصفهان برگزار می شود.


محورهای فراخوان مقالات شامل مفاهیم و مبانی، چالش ها و شبهات، ابعاد و مسائل و بخش ویژه است، که محورهای بخش چالش ها و شبهات شامل جهانی بودن قرآن کریم و چگونگی تعامل با مدرنیته و پست مدرنیته، جامعیت جهانی بودن قرآن کریم و حقوق بشر، چگونگی تعامل قرآن کریم با علوم جدید، بررسی دیدگاه های مستشرقان در تعامل قرآن و فرهنگ زمانه، تعامل قرآن کریم و فرهنگ زمانه، ارتباط جهانی بودن با عربیت قرآن کریم و قرآن کریم و پاسخگویی به مسائل جدید است.

در بخش ابعاد و مسائل نیز موضوعاتی چون جامعیت قرآن کریم در ساحت های فردی و اجتماعی، علوم انسانی و طبیعی، امور دنیوی و اخروی، جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم از منظر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، مطالعه تطبیقی قرآن کریم با رویکرد جامعیت و جهانی بودن قرآن کریم، جامعیت و مرجعیت علمی قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.


یادآور می شود، همایش «قرآن کریم؛ جامعیت و جهاین بودن» اسفندماه سال جاری برگزاری می شود و زمان ارسال چکیده مقالات 15 آبان ماه و اصل مقاله 30 دی ماه است. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات