۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۳۶۷۶۴

ثواب زیارت امام حسین به روایت امام زمان

استاد حوزه علمیه قم به بیان ثواب زیارت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: امام زمان(عج) در یک کلام نورانی علت ثواب فراوان زیارت امام حسین(ع) را برای سید بحر العلوم تبیین می کنند.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین جوادی در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به ماجرای تشرف علامه حلی به محضر امام زمان(عج) گفت: در کتب روایی ماجرای این تشرف بیان شده است.

 وی افزود: روایت شده که روزی علامه حلی عازم سفر کربلا بود که در مسیر سفر درباره تشرف به محضر امام زمان(عج) و درک محضر امام زمان(عج) در عصر غیبت می اندیشند که در همین هنگام سید بزرگواری در کنار جاده ایستاده بود که علامه حلی ایشان را بر مرکب خود سوار کرد و حدس می زد که این سید باید یکی از علما باشد که در مسیر رسیدن به مقصد سؤال خود را با این سید بزرگوار مطرح کرد که چگونه می توان در عصر غیبت محضر امام زمان(عج) را درک کرد که امام زمان(عج) در پاسخ به او فرمودند همانگونه که امروز دست شما در دستان امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: روایت هایی دیگری درباره تشرف سید بحر العلوم و سایر علما به محضر امام زمان(عج) نقل شده است که هدف از بیان این روایت ها تأمل در زندگی بزرگان دین و کسب معرفت و تهذیب نفس است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی ادامه داد: نه تنها درباره امام زمان(عج) بلکه درباره زیارت امام حسین(ع) نیز شرط اول تشرف به بارگاه حضرت تهذیب نفس و کسب معرفت الله است.

وی کمترین پاداش زائر امام حسین(ع) را بهشت عنوان کرد و افزود: پاداش زیارت امام حسین(ع) بر عهده خود خداوند است زیرا دیگران توانایی درک و فهم ثواب این زیارت را ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از سید بحر العلوم درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) به نقل از امام زمان(عج) گفت: روزی سید بحر العلوم به محضر امام زمان(عج) تشرف پیدا کرد و از حضرت درباره علت ثواب فراوان زیارت امام حسین(ع) پرسش کرد که امام زمان(عج) با بیان داستانی پاداش این ثواب را برای سید بحر العلوم تبیین کردند.

حجت الاسلام و جوادی ادامه داد: امام زمان(عج) با اشاره به داستانی در این زمینه بیان فرمودند که روزی پادشاهی در اقلیم خویش گم شد و شب را به خانه پیرزنی رفت و دارایی آن پیرزن تنها یک بز بود که برای پادشاه سر برید و پس از آنکه پادشاده به شهر خود بازگشت نزدیکان پیرزن وقتی مشاهده کردند که زندگی بر پیرزن سخت شده است به سراغ پادشاه رفتند و پادشاه از وزیران و نزدیکان خود پرسید که به این پیر زن چه بدهم که ارزش کارش جبران شود.

وی افزود: هریک از نزدیکان پادشاه توصیه ای کردند که در نهایت پادشاه گفت اگر من پادشاهی و سرزمین خود را به این پیرزن بدهم باز بخشش من با او مساوی نشده است در حالی که من پادشاهم و انتظار بخشش بیشتری از من وجود دارد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در مورد ثواب زیارت امام حسین(ع) نیز به همین شکل است زیرا امام حسین(ع) تمام هستی خود را تقدیم خدا کرده است و از آن جایی که خداوند نمی تواند خدایی خود را به امام حسین(ع) ببخشد برای زیارت مزار ایشان ثواب بسیار زیادی در نظر گرفته و خود ثواب زائران قبر امام حسین(ع) را به عهده گرفته است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات