۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۳۶۸۷۶
اربعین؛

کنگره اربعین هشدار جدی به عاملان بحران در منطقه است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کنگره عظیم حسینی پیام جدی برای کسانی است که به دنبال ایجاد تنش و بحران در منطقه هستند، اگر شعور سیاسی لازم را دارند عظمت شیعه و عاشورا و همچنین حضور در صحنه پیروان امام حسین (ع) را ببینند و دست از لجاجت و تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران بردارند.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه زیارت اربعین از نشانه های مؤمن به شمار می رود، اظهار کرد: در حال حاضر زیارت اربعین ضمن حفظ حالت فردی و نقشی که در تهذیب نفس انسان دارد، به کنگره و تجمع بسیار عظیم تبدیل شده است.

وی اعلام محبت، مودت و وفاق پیروان اهل بیت (ع) با محوریت امام حسین (ع) را پیام پیاده روی اربعین به دوستان اعلام کرد و گفت: صبر، تحمل، ایستادگی، شکوه و عظمت است که می تواند این همراهی و همدلی عاشقان اهل بیت (ع) را رقم بزند.

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: تجمع اربعین حسینی در واقع اعلام آمادگی شیعیان و دوستداران ائمه اطهار (ع) بعد از 1300 سال است که هنوز هم لبیک گویان آماده اند در راه اهداف نهضت امام حسین (ع) از همه چیز خود بگذرند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری به شرایط اخیر منطقه اشاره و اظهار داشت: کنگره عظیم حسینی پیام جدی برای کسانی است که به دنبال ایجاد تنش و بحران در منطقه هستند؛ اگر شعور سیاسی لازم دارند عظمت شیعه و عاشورا و همچنین حضور در صحنه پیروان امام حسین (ع) را ببینند و دست از لجاجت و تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران بردارند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضور میلیونی شیعیان در پیاده روی اربعین می تواند تغییر جدی در معادلات منطقه ایجاد کند و درس عبرتی باشد برای کسانی که دشمنی با شیعیان را در سرشان می پرورانند.

وی در ادامه به اهمیت کنگره اربعین حسینی در جهانی سازی نهضت عاشورا اشاره و خاطرنشان کرد: حضور زائران اربعین حسینی از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکا و چین و ... نشان دهنده جهانی سازی نهضت امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری تصریح کرد: اینکه افرادی از ادیان و مذاهب مختلف در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) شرکت می کنند نشان می دهد افراد فارغ از دین و مذهب به عشق امام حسین (ع) و قدم گذاشتن در مسیر حق و حقیقت در این تجمع عظیم حضور می یابند و این همان جهانی شدن نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) است.

وی افزایش خیل عاشقان در پیاده روی اربعین را نشان دهنده روح عظمت امام حسین (ع) دانست و ابراز امیدواری کرد خداوند علم امام حسین (ع) را روز به روز برافراشته تر کند./936/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات