۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۷۲۳۰
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

اتصال دل ها در مسیر پیاده روی اربعین با اراده الهی است

نماینده بابل در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی نظیر بودن خدمت رسانی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، گفت: حرکت بزرگ و بی نظیر پیاده روی اربعین حسینی و خدمات رسانی عاشقانه در این مسیر با اراده الهی در راستای اتصال قلب های عاشقان سیدالشهدا(ع) صورت می گیرد تا شعاع قدرت اسلام بیش از گذشته تابنده شود.
علی اکبر ناصری

حجت الاسلام علی اکبر ناصری، نماینده ادوار گذشته بابل در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مسیر پیاده روی اربعین در کربلای معلا، گفت: پیاده روی بزرگ اربعین یک رویداد عجیب و شگفت آور است که هیچ زبانی قادر به توصیف آن نیست.

وی افزود: میلیون ها انسان عاشق مکتب سرخ حسینی با طی مسافت بسیار سخت و طاقت فرسا به سوی کربلا حرکت می کنند و این حرکت دردنیای معاصر کنونی قابل توصیف در چارچوب مادی گرایی نیست بلکه آن را باید بر اساس معیارهای الهی و معنوی توصیف کرد.

عضو شورای راهبردی تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی مراسم اربعین حسینی و حضور افراد از ملیت ها، ادیان و مذاهب مختلف را نشان دهنده ظرفیت مذهب شیعه برای پاسخ به نیازمعنوی بشر عنوان کرد و اظهار داشت: بشریت امروز گرفتار مادیات و هواهای نفسانی شده است و چشمه زلال معرفت سیدالشهدا(ع) و ظرفیت عظیم آن میلیون ها نفر را با پای پیاده برای سیراب کردن جان آن ها به کربلا می کشاند.

وی ادامه داد: به رغم تبلیغات وسیع شبکه ها و رسانه های معاند غربی علیه اسلام، توجه جهانیان به مراسم اربعین نشان از رویکرد ملت ها به اسلام ناب برگرفته از مکتب زلال اهل بیت(ع) دارد.

حجت الاسلام ناصری حضور زائران را بسیار پرشورتر از سال های گذشته دانست و تصریح کرد: حضور میلیونی زائران اربعین حسینی از تحول بزرگ و نوید بخش برای آینده بشریت حکایت می کند که اسلام ناب محمدی با نور هدایت گر سیدالشهدا(ع) عالم گیر می شود.

سفیر پیشین ایران در واتیکان مراسم اربعین حسینی را شست و شو دهنده زنگارها بر پیکره جهان اسلام عنوان کرد و گفت: به برکت سیدالشهدا(ع) رسوب ها و زنگار های جریان های فکری منحرف و تکفیری که در حقیقت دست پروده غرب هستند، از پیکره جهان اسلام شسته می شود تا حقیقت اسلام با چهره نورانی و مکتب انسان ساز سیدالشهدا(ع) به جهان معرفی شود.

وی از اجتماع اربعین حسینی به عنوان بی نظیرترین و با عظمت ترین اجتماع انسانی در تاریخ یاد کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) الگوی بزرگ مقاومت، ایستادگی و حق گویی برای بشریت است و با توجه به عطش جهانیان برای شناخت حقیقت سیدالشهدا(ع) وظیفه متولیان و مبلغان دینی سخت از گذشته برای کار در خصوص فرهنگ عاشورایی است.

نماینده ادوار گذشته بابل در مجلس شورای اسلامی ایثار، فداکاری و خدمت رسانی برای زائران اربعین را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال با اراده خود دل ها را در مسیر اربعین حسینی به یکدیگر متصل می کند تا نور ایمان و شعاع قدرت اسلام بیش از گذشته تابنده شود.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) اسوه استقامت، ظلم ستیزی و ایستادگی مقابل جریان‌های استبدادی و استکباری است و پیروزی حق بر باطل خود را بیشتر با گذشت نزدیک به 14 قرن از آن واقعه جانسوز تاریخی نشان می دهد./1313/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات