۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۳۷۲۷۹

دسته روی بزرگ عزاداران مازندرانی در کربلای معلی

عزاداران و زائران مازندرانی اربعین حسینی در کربلای معلی در قالب دسته روی بزرگ عزاداری اربعین در بین الحرمین بر سر و سینه زدند.
دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا دسته روی زائران مازندرانی در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هزاران زائر مازندرانی امشب در قالب تجمع بزرگ عزاداران و زائران اربعین موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران بر سر و سینه زنان وارد حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) و بین الحرمین شدند و به اقامه عزا در شب اربعین حسینی پرداختند.

در این جمع که بیشتر شرکت کنندگان را جوانان تشکیل می دادند، علما و روحانیان مازندرانی حاضر در مراسم اربعین حسینی پیشاپیش این تجمع بزرگ 5 هزار نفره حضور داشتند و آنچه بیش از پیش به گوش می رسید، ندای لبیک یا حسین شرکت کنندگان بود.

در طول مسیر این دسته روی عاشقان و شیفتگان طریقت حسینی اشک ریزان و مویه کنان در سوگ عزای خاندان عصمت و طهارت به سوگواری پرداختند.

سید محمد سیدی جوانی دانشجو از شهرستان بابل در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ما به حضور 3 ساله خود در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا اشاره کرد و گفت: کربلا جاذبه ای عجیب و حس معنوی قوی به من می دهد و هر سال با اشتیاق بیشتری نسبت به سال قبل در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کربلا حضور پیدا می کنم.

وی افزود: علاقه مند به کار  عکاسی و تصویر برداری هستم و با دوربینم در مراسم پیاده روی اربعین سعی می کنم تا صحنه های این رویداد عجیب را ثبت کنم و آن چه به چشم می آید صحنه هایی مملو از عشق به سیدالشهدا(ع) و خدمت عاشقانه به زائران است که در هیج جای دنیا پیدا نمی شود.

مهدی اسماعیل نیا دیگر جوانی که خودش را از اهالی شهرستان ساری، کارمند بانک و فعال در یکی از هیات های مذهبی این شهر معرفی می کند، می گوید: امسال ششمین سفر متوالی و حضور در راهپیمایی بزرگ پیاده روی در ایام اربعین است به همراه جمعی از دوستان در هیات بسیجیان محبان حضرت زینب(س) شهرستان ساری موفق به شرکت در این مراسم بزرگ معنوی می شوم.

وی با اشاره به انگیزه خود برای این سفر و تحمل خستگی و مشکلات حضور در مراسم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: از صمیم قلب معتقد هستم که سفر اربعین یک فرصت برای حضور در کنار امام زمان(ع) و طی کردن مسیری در کنار ایشان است و من و دوستانم اربعین را پایه گذار قیام جهانی و مقدمات ظهور می بینیم.

این جوان فعال هیات های مذهبی تاکید کرد: تنها اراده الهی است که می تواند میلیون ها زائر را در مسیر پیاده روی اربعین حسینی به کربلا بکشاند و ما نیز قطره ای در این دریای پرخروش نقش آفرینی می کنیم و این را از الطاف خداوند متعال می دانیم.

وی ادامه داد: ایثار، از خودگذشتگی و محبت سیل عظیم خادمان و زائران به ساحت سیدالشهدا(ع) تحمل هر سختی را برای ما به راحتی و لذت معنوی عجیبی می رساند.

حسن باباگل زاده جوان مازندرانی ساکن تهران نیز با بیان این مطلب که برای سومین سال است که در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کند، گفت: سبک زندگی در اربعین یک سبک ویژه است که در هیچ زمان و مکانی پیدا نمی شود و این زندگی با محوریت سیدالشهدا(ع) و مملو از عشق و محبت است که موجب می شود که مشکلات سفر اربعین را به جان بخرم.

وی با اشاره به این که فرزند یک جانباز دوران دفاع مقدس است، افزود: از اربعین سال گذشته لحظه شماری می کردم تا با رسیدن اربعین زائر اربعین حسینی در کربلای معلا باشم و این نعمت بزرگ را مدیون شهدا و ایثارگران می دانیم.

این جوان مازندرانی به خدمات رسانی مواکب مختلف در طول مسیر راهپیمایی و نیز در شهر کربلای معلا اشاره کرد و اظهار داشت: خادمان زائران اربعین در موکب ها با جان و دل مشغول خدمت رسانی به زائران هستند و اصلا خستگی را در چهره آن ها احساس نمی کنیم و انصافا از این پذیرایی و میزبانی باید تشکر ویژه داشت و باید این فرهنگ ایثار و محبت را در میان جامعه خودمان هم ترویج کرد.

وی ادامه داد: چند روز مهمان موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران بودم که تنوع عجیبی را در حوزه خدمت دیدم و جالب اینجا است که برخی از زائران هم در مدت حضور خود در موکب در کسوت خادم مشغول به خدمت به دیگر زائران می شدند و انصافا مسابقه خدمت رسانی به زائران برپا بود.

ایمان باباگلی عضو هیات علمی دانشگاه نیز خود را خادم موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران معرفی کرد و گفت: مازندران به دیار علویان شناخته می شود و عشق به سیدالشهدا(ع) در عمق باور های دینی و اعتقادی مردم جا دارد و خادمان این موکب پس از اربعین سال گذشته مقدمات خدمت در اربعین امسال را تدارک دیدند.

وی فعالیت این موکب را برای سومین سال بیان کرد و افزود: در موکب فاطمه الزهرا(س)در هر شبانه روز حدود 5 هزار نفر از زائران از استان های مختلف کشور اسکان پیدا کردند و همزمان هم در یک شبانه روز 20 هزار نفر از زائران ایرانی و غیر ایرانی در پنج وعده مورد پذیرایی قرار می گیرند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: من و دوستانم که لباس خدمت به زائران را بر تن کردیم با داشتن مشکلات متعدد، به عشق خدمت به زائران سیدالشهدا(ع) و حضور در مراسم اربعین حسینی به این سفر آمدیم و با وجود این که بسیاری از خادمان به علت های مختلف بیمار شدند، اما با جان و دل مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.

وی افزود: خستگی تمام لحظه های خدمت رسانی به زائران با دسته روی چند ساعته و حضور در مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس(ع) از تن ما بیرون می رود و انگار انرژی تازه ای را در درون خودمان احساس می کنیم.

 مجتبی کرامت، طلبه 20 ساله ای از مدرسه علمیه شهرستان جویبار هم انگیزه خود برای سفر اربعین را تجدید بیعت با امام زمان(عج) و پاسخ به ندای سیدالشهدا(ع) دانست و تاکید کرد: به همراه جمعی از دوستان برای زیارت اربعین و حضور در مراسم پیاده روی شرکت کردم و این را عنایت ویژه خداوند می دانم.

وی ادامه داد: تا کسی در این مکان مقدس و راهپیمایی بزرگ اربعین نباشد، نمی تواند حس و حال عجیبی که در این مراسم به انسان دست می دهد را در یابد.

این طلبه جوان با اشاره به این که امسال به نیابت از شهدای مدافع حرم در مراسم اربعین حسینی شرکت کردم، اظهار داشت: امنیت و زمینه سازی این اجتماع باشکوه با حضور غیرت مردان مدافع حرم حاصل شده است و هر یک از ما نیز باید در قالب مدافع حرم آماده جانفشانی در مسیر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) باشیم.

وی افزود: در این مکان اصلا احساس تعلق به دنیای مادی به انسان دست نمی دهد و انسان در سایه الطاف  الهی در کربلا احساس سبکی می کند و باید کوله بار معنوی به دست آمده از اربعین را پس از بازگشت و در طول زندگی حفظ کرد./1313/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات