۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۵۳۷۳۷۲
امام جمعه زاهدان:

تعامل ایران و روسیه، تحریم‌ها را بی‌اثر و آمریکا را منزوی کرده است

امام جمعه زاهدان گفت: ایستادگی‌ مشترک ایران و روسیه با تکیه بر نیروی عقل و استفاده از راهکارهای صحیح، تحریم‌ها را بیش از بیش بی اثر و آمریکا را منزوی کرده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رییس جمهور روسیه نخستین بار در آذر ماه سال 1394 برای شرکت در مراسم تولیدکنندگان گاز به ایران سفر کرد و بدون هیچ‌گونه تشریفاتی به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت.

وی ادامه داد: حضرت آقا در آن دیدار پوتین رییس جمهور روسیه را به عنوان انسانی بزرگ در دنیای سیاست مورد خطاب قرار داد که بسیاری از سیاست‌های ننگین آمریکا را خنثی کرده و از این طریق باعث بهتر شدن روابط ایران و روسیه شده و امنیت را در منطقه ایجاد کرده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور روسیه و دیدار با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: در این دیدار رویکردهایی برای تحکیم و توسعه مسائل منطقه‌ای و‌ روابط دو جانبه مطرح شد و رهبری فرمودند تهران و مسکو می‌توانند در میدان‌های دشوار، اهداف مشترک دو‌ کشور را تحقق بخشند.

امام جمعه زاهدان ابراز داشت: ظرفیت همکاری اقتصادی دو کشور در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی، استفاده از محور بندر چابهار تا بندر سن‌پترزبورگ، ثبت ائتلاف ضد امریکایی، بی اثر کردن تحریم‌های امریکا از طریق حذف دلار و جایگزین کردن پول ملی در معاملات اقتصادی و همکاری دفاعی نظامی از جمله موارد این گفت‌وگو بود.

وی با بیان اینکه شکست ائتلاف آمریکایی حامی تروریست در سوریه واقعیتی انکارناپذیر است خاطرنشان کرد: ثمره این نشست، تداوم همکاری‌های مستحکم و شکل‌گیری روابط پایدار برای کمک به حل‌ کامل مسأله سوریه بود که به برکت آن امروز پیروزی‌های این‌ کشور علیه تروریست‌های داعشی به‌خوبی قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و‌ بلوچستان اذعان داشت: تعامل ایران و روسیه در راستای تحکیم و‌ توسعه مسائل منطقه‌ای است که نه تنها می‌تواند به تقویت ظرفیت‌های موجود میان دو‌ کشور در‌ حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره کمک کند بلکه می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای حل مسائل منطقه ای آسیا فراهم کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: ایستادگی‌ مشترک ایران و روسیه با تکیه بر نیروی عقل و استفاده از راهکارهای صحیح  تحریم‌ها را بیش از بیش بی اثر و امریکا را منزوی کرده است./831/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات