۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۵۳۷۹۹۰
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

ولایت ائمه اطهار دائمی و همیشگی است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: ولایت ائمه دائمی و همیشگی است و ربطی به دارا و ندار، سالم و بیمار و هیچ شرایط خاصی ندارد و محبت و سرپرستی ائمه هیچ گاه از انسان ساقط نمی‌شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه بحث فضیلت اشک و گریه بر مصیبت امام حسین(ع)، گفت: آن چیزی که مزد رسالت پیامبر اکرم و هم‌سنگ آن است چیزی جز مودت ذوی القربی نیست گرچه پیش از آن به واسطه رسالت به محضر مبارک ایشان اختیارات و امتیازاتی داده شده بود.

وی افزود: ولایت ائمه اطهار دائمی و همیشگی است و ربطی به دارا و ندار، سالم و بیمار و هیچ شرایط خاصی ندارد. محبت و سرپرستی ائمه هیچ گاه از انسان ساقط نمی‌شود.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: اهل سنت نیز در رابطه با ولایت اهل بیت روایات متعددی دارند؛ شناخت حق، بیان حق و پذیرش آن هر یک جایگاهی دارد. تمام فضایل و مناقب و جاه و مقام اهل بیت در کتب اهل سنت بیان شده و نسبت به آن شناخت دارند، اما آنها درباره این موضوع پذیرش ندارند.

وی با بیان اینکه قلب اگه دچار انحرافات باشد محال است قرآن را بپذیرد، اظهار داشت: در قرآن ۱۱ نوع بیماری قلبی ذکر شده که هر یک می‌تواند امتی را بر باد دهد.

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: از سفارشات پیامبر اکرم(ص) این است که فرزندانتان را به سه خصلت حبّ نبی، حبّ اهل بیت ایشان و قرائت قرآن تربیت کنید؛ از نشانه های مودت به پیامبر و اهل بیت ایشان این است که مطیع آنها باشیم و تحت هیچ شرایطی از آنها سرپیچی نکنیم و اهل زیارت آنها باشیم.

وی در ادامه ابراز داشت: مودت یعنی که امام را به خاطر وجود معصوم و نازنینش دوست بداریم نه به خاطر آرزوها و احتیاجات خودمان‌؛ این یعنی تکریم و تعظیم محبوب، حتی برای یک بار هم که شده به خدمت امام معصوم که رسیدیم بگوییم آقا فقط به خاطر عشق به شما خدمت رسیدیم‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ احترام و آثار محبوب و احترام به فرزندان پیامبر و سادات نشانه میزان اهمیت و تکریم ما نسبت به ائمه هدی است./966/پ202/ب1

ارسال نظرات