۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۳۸۱۱۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

پیامبراکرم در ملک و ملکوت بی‌نظیر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در ملک و ملکوت بی‌نظیر است، گفت: پیامبر(ص) همچنین در خشوع و تقوا در عالم و در طول تاریخ بی همتا است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات بنی الزهرا(س) گفت: پیامبراکرم(ص) در ملک و ملکوت بی‌نظیر است.

وی افزود: خداوند در سوره مبارکه اسراء می‌فرماید: موجودی در عالم هستی نیست مگر آن که پروردگار جهانیان را که خالی از هر گونه عیب و نقص است حمد و ستایش کند، شما تسبیح موجودات را درک نمی‌کنید؛ انسان به سبب آن که وجودش محدود است نمی‌تواند با مخلوقات عالم ارتباط برقرار کند و تسبیح گویی آنان را شاهد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه مخلوقات دارای شعور هستند، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: همه موجودات عالم هستی دارای نماز و تسبیح هستند؛ براساس این کلام نورانی همه مخلوقات عالم از انجام فعل جاهلانه مبرا هستند.

استاد حوزه علمیه نور را یکی از مخلوقات خداوند بیان کرد و اظهار داشت: نور نیز براساس کلام الهی دارای نماز و تسبیح است خداوند می‌فرماید: من همه موجودات را به نطق آوردم.

این مفسر قرآن کریم با استناد به کلام نبی خدا(ص)، گفت: حضرت درخصوص خلقت وجودی خودشان به جناب سلمان فرمودند: خداوند مرا از نور خودش خلق کرد و پس از خلقت مرا به عبادت خود دعوت کرد و من آن درخواست را بدون هیچ تعللی اجابت کردم؛ انسان به هر میزان اطاعتش بیشتر باشد ارزشش افزایش می‌یابد.

این خطیب مشهور ادامه داد: پیامبر(ص) در ادامه فرمودند: خداوند از نور من علی(ع) و فاطمه(س) را خلق کرد و آنان نیز دعوت خداوند را اجابت کردند و سپس از نور آن دو حسن(ع) و حسین(ع) را آفرید و آنان نیز به عبادت خدا مشغول شدند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: حضرت فرمودند: در همان لحظه نام ما پنج تن را از خودش گرفت و به قدری نور حسین(ع) شدید بود که خداوند نه امام دیگر را از نور وجودی ایشان گرفت؛ براساس این روایت خداوند متعال بیش از خلقت هر موجودی اولیای الهی را خلق کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در عالم دنیا کسی به اندازه پیامبر(ص) در محضر خداوند خاشع نیست، گفت: پیامبر(ص) با تقواترین مخلوق خداوند بودند و کسی قوی‌تر از ایشان در اطاعت فرامین الهی وجود ندارد./807/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات