۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۳۸۱۸۱
امام جمعه سپیددشت:

تبیین فرهنگ کتابخوانی نیازمند مدیریت جهادی است

امام جمعه سپیددشت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه، گفت: این مهم یک معضل بوده و برای تبیین و تقویت فرهنگ مطالعه نیازمند مدیریت جهادی هستیم.
کتابخوانی

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری، امام جمعه سپیددشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابخوانی و مطالعه در حفظ سلامت روح و روان مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه ما خود را ملتی متمدن می دانیم، افزود: این مهم بی تأثیر از کتاب، علم و آگاهی، مطالعه و کتابخوانی نیست.

امام جمعه سپیددشت با اشاره به اینکه بیشتر آحاد مردم به ویژه نسل جوان بیشتر وقت خود را صرف دیدن تلویزیون و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی می کنند، عنوان داشت: این مهم موجب دور شدن از فرهنگ کتابخوانی می شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله بروجردی در کهولت سن روزی 18 ساعت مطالعه داشت، اظهار داشت: ما باید از بزرگان و علمای دین الگو بگیریم و برای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی الگوها را به جوانان معرفی کنیم.

حجت الاسلام خاص امیری مشغله های شغلی، اقتصادی و تنبلی در کنار فضای مجازی را از دیگر عواملی عنوان کرد که در کاهش فرهنگ کتابخوانی در جامعه نقش دارد و گفت: فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروز بسیار ضعیف است و نیازمند برنامه ریزی دارد.   

وی با تأکید بر ضرورت حمایت دولت از متولیان امر برای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی بیان داشت: مسؤولان فرهنگی، آموزشی و نهاد خانواده با مدیریت جهادی باید در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی نقش آفرین باشند.

امام جمعه سپیددشت با اشاره به گرانی کتب مختلف اظهار داشت: گران بودن کتب از دیگر عواملی است که موجب می شود آحاد مردم به ویژه نسل جوان از خرید کتاب های مورد علاقه خود صرف نظر کرده و به فضای مجازی روی بیاورند.

حجت الاسلام خاص امیری با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی به زمان و کار فرهنگی بیشتری نیازمند است، خاطرنشان کرد: در این راستا همه باید پیش قدم باشند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات