۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۳۸۶۹۷
آیت الله مظاهری:

حدیث سلسلة الذهب حقیقت دین اسلام است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: همه کلام پیامبر تا زمان امامت امام رضا همین حدیث سلسلة الذهب بود چرا که همه فکر می کردند با اعتقاد یک سویه به عبارت لا اله الا الله رستگار می شوند.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) نگهبان ایرانی ها هستند.

وی در ابتدا با بیان این که در این چند روز باید به خوبی خدمت حضرت رسول(ص)، امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار ارادت داشته باشیم، افزود: امام هشتم امامی هستند که ملجأ و نگهبان ما ایرانی ها هستند و لازم است ایشان را تکریم کنیم.

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به منقولات تاریخی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) را با احترام به شهر طوس یعنی مشهد فعلی آوردند و از آن زمان تا زمان شهادتشان از روی حقه بازی ظاهراً ایشان را بسیار تکریم می کردند و باطناً قصد داشتند وجهه ایشان را تخریب کنند ولی به خواسته شان نرسیدند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: دشمن متعمداً امام رضا(ع) را از بیراهه به ایران آورد به همین سبب فرصتی برای ملاقات بین مردم و امام رضا(ع) ایجاد نشد ولی تاریخ بیان می دارد در نیشابور مردم ولایی از حضور ایشان باخبر شدند و به دیدار ایشان آمدند و یک استقبال بسیار عجیب از ایشان انجام شد که در تاریخ شیعه و سنی بی نظیر است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: ملاقات مردم با امام رضا(ع) ممنوع بود و مردم همهمه می کردند، امام رضا(ع) این فرصت را مغتنم شمردند و حدیث سلسلة الذهب را بیان فرمودند؛ امام هشتم در روایتی بی نظیر فرمودند، حقیقت لا اله الا الله قلعه مستحکم خداوند است که هر کس از ته دل به این عبارت معتقد باشد از خطرات دنیا و آخرت محفوظ می ماند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) بعد از بیان قطعه اول روایت، صحبتشان را عمداً قطع فرمودند و دو مرتبه فرمودند عبارت لا اله الله زمانی قلعه مستحکم الهی است که ولایت از شروط آن باشد یعنی هر کس در یک دستش قرآن داشته باشد و در دست دیگرش عترت باشد بهشتی بودنش قطعی است.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: همه کلام پیامبر(ص) تا زمان امامت امام رضا(ع) همین حدیث سلسلة الذهب بود چرا که همه فکر می کردند با اعتقاد یک سویه به عبارت لا اله الا الله رستگار می شوند ولی شیعه معتقد بوده و تا الآن هم هست که ولایت تالی تلو قرآن است و به عبارت دیگر ولایت اهل بیت(ع) لازم و ملزوم قرآن است.

رییس حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد: با ولایت امیرمومنان(ع) دین الهی تام و کامل شد و خداوند از شریعت ابراز رضایت فرمود، تفاوت بین شیعه و سنی حقیقت حدیث سلسلة الذهب است؛ امام رضا(ع) با این روایت بی نظیر قرآن را تفسیر فرمودند و جمعیت مردم را هدایت کردند؛ قرآن بدون ولایت همچون مرغ یک باله است و نمی تواند پرواز دهنده باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: این حدیث در جلسات دیگری از لسان حضرت رضا(ع) نقل شده است، ایشان در جلسه خصوصی دیگری این روایت را نقل فرموده اند.

وی گفت: قرآن در بیش از صد آیه به توأمان بودن قرآن و عترت اشاره دارد؛ حزب الله کسانی هستند که از خداوند، رسول(ص) و ائمه(ع) تبعیت کنند؛ حزب الله حزب رستگار و پیروز است.

حضرت آیت الله مظاهری تبیین کرد: جلسات زیادی به صورت ناخودآگاه برای امام رضا(ع) ایجاد شد و افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای حضور در جلسات ایشان شرکت داشتند و به تشیع گرویدند.

رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: تشیع به واسطه امام رضا(ع) به شجره طیبه تبدیل شد؛ امام حسین(ع) با خونشان دین الهی را زنده کردند، امام صادق(ع) اسلام را فرهنگ دار کردند و امام رضا(ع) تشیع را با سختی ها و دشواری های زیاد بین المللی فرمودند؛ کار این سه امام بزرگوار از دیگری کمتر نیست.

وی در پایان برای افراد زلزله زده شهر کرمانشاه از خداوند طلب صبر کرد و گفت: این زلزله ای که به وقوع پیوسته قضیه سنگینی است که امیدوارم خداوند به ما و بازماندگان این عزیزان صبر عطا بفرماید./867/پ201/ب1

ارسال نظرات