۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۳۹۰۶۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وقف راهکاری دینی برای کاهش فقر در جامعه اسلامی است

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که وقف یک راهکار ارزشمند دینی برای کاهش فقر در جامعه اسلامی است، گفت: باید تلاش کرد تا این فرهنگ ارزشمند دینی بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه و گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در دیدار رییس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر به اهمیت مسأله وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) جزء نخستین افرادی بودند که در راستای ترویج این سنت حسنه دینی گام برداشتند.

وی در ادامه با بیان این که وقف یک راهکار ارزشمند دینی برای کاهش فقر در جامعه اسلامی است، افزود: باید تلاش کرد تا این فرهنگ ارزشمند دینی بیش از پیش در جامعه اسلامی نهادینه و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که با وقف می توان به تقویت فرهنگ دینی در جامعه کمک شایانی کند، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز با بهره گیری از این سنت حسنه دینی فرهنگ دینی حفظ شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقف آثار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی بسیاری برای جامعه اسلامی در پی دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی، رشد و گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی یکی از مهم ترین کارکردهای فرهنگی وقف بوده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که انسان های خیراندیش با وقف اموال و دارایی های خود در راه خدا به تزکیه روح و روان خود می پردازد، تصریح کرد: واقفان خیراندیش با وقف اموال خود روحیه مال اندوزی و دنیاپرستی را از خود دور خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وقف می تواند به حل بسیاری از معضلات اجتماعی کمک کند، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، درمانی و اقتصادی را می توان با وقف و عواید حاصل از آن رفع کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که باید به گونه ای تلاش شود تا تأثیر سنت حسنه وقف بیشتر در ساختار فرهنگی و همچنین توسعه کشور آشکار شود، تصریح کرد: باید وقف از حاشیه خارج و به متن جامعه وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که در گذشته انسان های مؤمن و با تقوا بسیاری از اموال و دارایی های خود را در راه امام حسین(ع) و همچنین گسترش برنامه های دینی وقف می کردند، خاطرنشان کرد: امروز بخش مهمی از درآمد حاصله از موقوفات برای عزاداری حسینی هزینه می شود و این به دلیل عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) است.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان یکی از راه های مهم اداره مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: بسیاری از مراکز حوزوی ما در گذشته با وقف اداره می شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز نیز باید همان سنت حسنه احیاء شود، افزود: اگر مراکز حوزوی ما با وقف اداره شود از بسیاری از مشکلات این مراکز مهم دینی کاسته خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که امروز یکی از بهترین راه های کمک به دین و گسترش ارزش های اسلامی در جامعه توجه به سنت حسنه وقف است، تصریح کرد: موضوع وقف راهی صحیح و مطمئن برای رشد و رونق برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که برای شکوفایی فرهنگ وقف در جامعه همه بخش های کشور مسؤول هستند، گفت: در این بخش همه دستگاه های تبلیغی کشور باید از همه ظرفیت های تبلیغی در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه بهره گیرند.

وی با بیان این که عمل به وقف از سوی مردم مهم ترین راه گسترش فرهنگ وقف است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش از جامعه نسبت به کارکردهای وقف آشنایی مناسبی ندارند که باید سازمان اوقاف در جهت آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسأله وقف بیشتر تلاش کنند.

امام قائمشهر در ادامه سخنان خود به وجود بیش از هزاران امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران اشاره کرد و گفت: وجود این تعداد امامزاده در استان نشان دهنده عشق و دلدادگی این مردم به اهل بیت(ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت های ارزشمندی برای تقویت فعالیت های دینی و فرهنگی در جامعه به شمار می روند، تصریح کرد: باید از این ظرفیت فرهنگی در جهت تقویت معارف دینی و معنوی در جامعه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه یک پایگاه ارزشمندی برای رسیدن به آرامش معنوی است، خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید امامزادگان به قطب فرهنگی تبدیل شوند تا شاهد رونق برنامه های دینی و فرهنگی در جامعه اسلامی باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امامزادگان برای برپایی اسلام ناب در جامعه به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امامزادگان هیچ گاه با زور و شمشیر قیام نکردند و آن بزرگواران همواره پناهگاه محرومان بودند و مردم هم از آنها حمایت می‌کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که خوشبختانه برنامه های فرهنگی و دینی بقاع متبرکه در سال های اخیر مناسب بوده است، خاطرنشان کرد: امروز بقاع متبرکه ظرفیت مهمی برای رشد و توسعه معارف الهی در جامعه اسلامی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات