۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۹۸۴۵
امام جمعه کرج:

اتحاد و یکپارچگی مسلمانان سبب نابودی داعش شد

امام جمعه کرج با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان سبب نابودی داعش شد، گفت: هدایت رهبر انقلاب و مرجعیت و همراهی و مجاهدت رزمندگان اسلام سبب نجات منطقه از دست داعش شد.
امام جمعه کرج

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  استان  البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی‌ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، با تبریک بمناسبت پیروزی مسلمانان بر جریان داعش و بیان این که تبعیت از ولایت فقیه، پس از شش سال سبب شکست دشمن و پیروزی مسلمانان شد، گفت: اتحاد مسلمانان از هر نژاد، رنگ و ملیت و هدایت رهبر معظم انقلاب و مرجعیت و همراهی و مجاهدت رزمندگان اسلام سبب نجات منطقه از دست جریان خطرناک داعش و سرکوب آنان شد، اما برجام به دلیل گوش نسپردن به فرامین رهبری همچنان بدون نتیجه و سود باقی مانده است.

 مومنان اجازه توهین به دیگران را نمی دهند

امام جمعه کرج با بیان اینکه اهل تقوا مراقب هستند تا زبانشان دچار بیماری های اخلاقی نشود، اظهار داشت: اهانت و توهین به یکدیگر از زشتی های زبان است، انسان بد دهان با به کار بردن کلماتی شخصیت کسی را کوچک کرده و منزلت اجتماعی او را پایین می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: اهانت به دیگران حرام است و هر فردی مرتکب آن شود مستحق عذاب و عقاب الهی است، فرد مومن نه تنها خودش توهین نمی کند بلکه بر اساس دستور شرع مقدس، اجازه توهین به دیگران را نیز نمی دهد و اگر در مقابل او به فردی اهانت شود از موضع دفاع بر می خیزد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی‌ افزود: بنابر روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اگر مومنی را پیش روی کسی خوار کنند و او بتواند یاری اش کند اما این کار را انجام ندهد، خداوند او را روز قیامت در مقابل مردم خوار خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اولین راه از بین بردن عادت ناپسند و بیماری توهین در افراد بد دهان را بررسی ریشه های باطنی آن ها دانست و بیان کرد: علما با استفاده از روایات، جوامع روایی و دستورات اهل بیت(ع)، کتب اخلاقی را نگاشته و به شرح این موارد پرداخته اند.

مقابله با ریشه های باطنی اهانت در جامعه

وی اضافه کرد: در رابطه با ریشه های اهانت مواردی ذکر شده است و یکی از علت های درونی اهانت، دشمنی برای تحقیر کردن و ضربه زدن به افراد است، گاهی حسادت و برتری موقعیت سبب توهین به دیگران می شود و گاهی بد دهانی از کودکی در خانواده به فرد آموزش داده شده است، روحیه تکبر و برتری طلبی نسبت به دیگران نیز از عوامل ایجاد بد دهانی است.

امام جمعه کرج گفت: به فرموده امام صادق(ع)، هر کس مومنی را کوچک شمرده و سبک کند خداوند او را کوچک خواهد کرد، اهانت کننده بطور دائم در غضب الهی است مگر آن که از کار خود دست برداشته و توبه کند.

حجت الاسلام حسینی همدانی‌ خاطرنشان کرد: توهین بیماری اخلاقی است که اجتماع، روابط اجتماعی فرد و انسجام اجتماعی را از بین می برد که باید به آن ها توجه شود تا ریشه های باطنی اهانت در جامعه از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: یکی از اموری که ما را به خداوند متعال نزدیک کرده و سبب افزایش تقوا خواهد شد، توجه به مرگ و یاد قیامت است، به فرموده امام علی(ع) در خطبه ۱۸۸، من توصیه می کنم شما را به یادآوری مرگ، از آن کمتر غفلت کنید چگونه است که شما مرگ را فراموش می کنید اما او شما را فراموش نمی کند، چگونه طمع می ورزید در حالی که به شما مهلت نمی دهد، مرگ گذشتگان برای عبرت شما کافی است.

برقراری عدالت و مبارزه با استکبار جهانی

امام جمعه کرج بیان کرد: تلاش برای برقراری عدالت در جامعه اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی از وظایف مهم جمهوری اسلامی ایران است که از اهداف آخرالزمان و آرمان های انقلاب بوده و سبب فراهم شدن زمینه های ظهور امام زمان(عج) می شود، نظام اسلامی و مردم باید با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در راستای تحقق این امر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک روز پنج آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان، گفت: افرادی که با بسیج مخالفت می کنند، با کار، تلاش، اخلاص، مجاهدت، ایثار، وظیفه شناسی، موقعیت شناسی و استکبارستیزی مخالف هستند، بسیج به معنی حضور جهادی و دارای بصیرت و آگاهی در عرصه های مختلف مورد نیاز کشور است.

بسیج مدافع ارزش های والای انقلابی

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی‌ اضافه کرد: معنی جهاد با جنگ متفاوت بوده و به معنی تلاش با تمام قوا در عرصه های مختلف و مبارزه با استکبار و طاغوت است، ریشه تمام پیروزی های ایران اسلامی بسیج بوده و به فرموده امام خمینی(ره) بسیج سبب تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است، بسیج مدافع ارزش های والای انقلابی بوده، هدایتگر نسل جدید و بسط و گسترش معنوی جامعه است، شکل بسیج امروز مورد اقبال کشورهای بیدار شده جهان قرار گرفته است.

 امام جمعه کرج بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، آمریکا دشمن جمهوری اسلامی است و عده ای در داخل کشور، بلندگوی دشمن هستند و ما را در مواجهه با دنیای کفر به گرفتاری می اندازند و ما در این مواجهه ملاحظه هیچکس را نخواهیم کرد.

ساخت و ساز مسکن برای زلزله زدگان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی‌ یکی از مظهر مساوات و همدردی را حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده دانست و اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب مرهمی بر آلام داغ دیدگان زلزله زدگان غرب کشور شد، باید خداوند منان را شاکر باشیم که رهبری فرزانه، بصیر و موقعیت شناس داریم، ایشان دستورات لازم را برای اقدامات بیشتر دادند و افراد را به کار مضاعف ترغیب کردند.

امام جمعه کرج ادامه داد: ساخت و ساز مسکن برای زلزله زدگان امری زمان بر است، لذا لازم است که متمرکز کار کرده و  نیاز اصلی زلزله زدگان را که احداث کانکس است فراهم کنیم.

آموزش سند استعماری و ضد اخلاقی ۲۰۳۰ در برخی از مدارس تهران

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه بیان داشت: امروزه به صورت مرموزانه بعضی از مطالب سند استعماری و ضد اخلاقی ۲۰۳۰ در برخی از مدارس تهران آموزش داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی‌ اظهار داشت: آموزش و پرورش طرح نماد را با نام نظام اجتماعی مراقبت از دانش آموزان مصوب کرده است، در لوح فشرده آموزشی قبح بسیاری از مسائل ریخته می شود، اگر اصل آموزش نیز مورد تایید قرار بگیرد نحوه آموزش و محیط آموزشی ترسیم شده دارای اشکالات فراوان است و امروزه نیاز است که نمایندگان مجلس وارد شده و از وزیر آموزش و پرورش پاسخ بخواهند.

به گزارش رسا، نماز سیاسی عبادی جمعه در 900 شهر کشور برگزار می شود./842/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات