۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۴۰۶۶۰

نشست تخصصی وقف و رسانه در تبریز برگزار شد

همزمان با هفته وقف، نشست تخصصی وقف و رسانه با محوریت موضوع بررسی نفش رسانه‌ها در ترویج و احیای سنت حسنه وقف در تبریز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در آذربایجان‌شرقی امشب در نشست تخصصی وقف و رسانه که با حضور مدیران مسؤول مطبوعات، سرپرسی خبرگزاری‌ها و معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد، بر اهمیت نقش رسانه در ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد.

وی با بیان این‌که اصلاح برخی نگرش‌های غلط رایج در جامعه بر عهده رسانه‌های متعهد است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از این نگرش‌ها که ریشه در سوءتعبیر از مفاهیم فقهی و دینی سنت حسنه وقف دارد، منجر به برخی مقاومت ها در راستای احیای موقوفات استان شده است.

حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که سازمان اوقاف و امور خیریه به دنبال تعامل حداکثری با رسانه‌های مکتوب، مجازی و رسانه ملی است، افزود: اعتقاد داریم باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آکاهی‌یخشی و ترویج فرهنگ وقف استفاده شود، چنانکه نتایج مطلوبی نیز در این راستا حاصل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تمامی اقدامات اوقاف در سنددار شدن موقوفات، احیای موقوفات تصرفی، تأکید بر اجرایی شدن نیات واقفان همه در راستای جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این نهاد است، گفت: به دنبال تداوم چنین نشست های تخصصی برای بهره مندی از نکته نظرات اصحاب رسانه استان هستیم.

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول خبرگزاری رسا در آذربایجان‌شرقی و مدیر خانه مطبوعات استان در سخنانی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین چالش های سازمان اوقاف اصلاح نگرش مردم نسبت به این نهاد است، اظهار داشت: مردم همواره از دولتی شدن موقوفات واهمه داشته‌اند و این نگرش باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در طول سالیان متمادی در سیاستی غلط مساجد به سوی دولتی بودن سوق داده شده‌اند، به گونه ای که برخی از مساجد دیگر بودن حمایت های دولتی قادر به فعالیت نیستند، در حالی که در گذشته مساجد همواره به همت خود مردم اداره شده‌اند و اتفاقا اثرگذاری بهتر و بیشتری نیز داشتند، ترس آن است که موقوفات نیز به حال مساجد امروز مبتلا شوند.

شفیعی با تأکید بر این‌که جلب اعتماد مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف زمان‌بر بوده و با ارایه ریز درآمدها و هزینه‌های صورت گرفته از سوی این نهاد ممکن است، گفت: انتظار می رود سازمان اوقاف جهت شفاف‌سازی فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، تبلیغی، ترویجی و عمرانی خود گزارش سالانه از درآمدها و هزینه های خود به عموم مردم ارایه دهد.

گفتنی است، در ادامه این نشست مدیران مسؤول مطبوعات، سرپرسی خبرگزاری‌ها و معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به ارایه نکته نظرات خود پرداختند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات