۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۳۶۷
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان مطرح کرد؛

كاهش آسيب هاي فضاي مجازي با جايگزيني فرهنگ مطالعه

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان، گفت: يكي از راهكارهاي كاهش آسيب هاي فضاي مجازي جايگزين كردن فرهنگ مطالعه كتاب و افزايش سرانه كتابخواني است.
مصطفي جوادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مصطفي جوادي صبح امروز دراختتاميه جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني کودک و نوجوان كه در كانون فرهنگي تربيتي الزهرا(س) کاشان برگزار شد، گفت: امسال تا كنون 99 باشگاه كتابخواني در شهرستان كاشان تشكيل شده است.

وي افزود: اين تعداد باشگاه كتابخواني، برگزيده جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني کودک و نوجوان، بر اساس تعداد کتاب هاي خوانده شده، نامه هاي نوشته شده به نويسنده، تعداد فيلم هاي معرفي کتاب و کيفيت فعاليت اعضا در باشگاه و خلاقيت در اجراي برنامه هاي انجام شده معرفي مي شوند.

جوادي با اشاره به اينكه، باشگاه هاي کتابخواني طرح هاي خود را در مدارس، کتابخانه ها و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اجرا کردند، يادآور شد: امروز در مراسم اختتاميه جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني کودک و نوجوان، از پنج فيلم برتر، پنج نامه برتر و پنج باشگاه برتر تقدير شده و این باشگاه ها به دبيرخانه کشوري جام باشگاه هاي کتابخواني معرفي مي شوند.

به گفته وي، باشگاه هاي کتابخواني يکي از طرح ها و ايده هاي موفق در ترويج فرهنگ مطالعه در کشور است که براي فعاليت مستمر نيازمند حمايت بيشتر از سوي متوليان امور فرهنگي است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان، اظهار داشت: در نخستين دوره جام باشگاه هاي کتابخواني كه سال گذشته برگزار شد، از بين دو هزار باشگاه كتابخواني، باشگاه دبستان دخترانه برکت شهرستان کاشان به عنوان باشگاه برگزيده کشوري انتخاب و معرفي شد.

جوادي در ادامه يكي از راهكارهاي كاهش آسيب هاي فضاي مجازي را جايگزين كردن فرهنگ مطالعه كتاب و افزايش سرانه كتابخواني خواند و افزود: يكي از راهكارهاي ابتكاري فرهنگ مطالعه كتاب و افزايش سرانه كتابخواني در شهرستان كاشان اجراي صبحگاه كتاب در مدارس آموزش و پرورش شهرستان كاشان  با حضور نويسندگان كتاب و معرفي كتابهاي نويسندگان كاشاني است.

وي افزود: در طرح ابتكاري و نوين صبحگاه كتاب در مدارس كاشان، تاكنون در 99 مدرسه شهرستان كاشان صبحگاه كتاب برگزار شده است و امروز در مراسم اختتاميه جام باشگاه‌هاي کتاب‌خواني کودک و نوجوان، يكصدمين صبحگاه كتاب برگزار مي شود.

جوادي گفت: برگزاري صبحگاه كتاب در مدارس اين شهرستان بهانه اي است تا كتابخواني را از مدارس و از سنين كودكي كه فكر و ذهن كودكان آماده ثبت و ضبط مسائل آموزشي است آغاز كنيم.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان كاشان همچنين با اشاره به اينكه شهرستان كاشان ظرفيت هاي بالايي در حوزه كتاب دارد، يادآور شد: هر هفته به طور ميانگين در شهرستان كاشان از يك كتاب رونمايي مي شود، از اين رو 24 آبان تا 24 آذرماه  به عنوان ماه كتاب كاشان نامگذاري شده است./1307/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات