۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۴۱۴۸۷
رییس دانشکده علوم و فنون قرآن تهران:

بعثت پیامبر اکرم برای بشریت عزت به ارمغان آورد

رییس دانشکده علوم و فنون قرآن تهران با بیان اینکه بعثت پیامبر اکرم(ص) برای بشریت عزت به ارمغان آورد، گفت: خداوند به پیامبر(ص) مقام محمود عطا کرد.
حجت الاسلام غضنفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی غضنفری رییس دانشکده علوم و فنون قرآن کریم در «همایش ملی جهان شمولی آموزه هایی قرآنی و روایی» که صبح امروز یکشنبه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد با اشاره به ویژگی ها پیامبر اکرم(ص)، گفت: بعثت پیامبر اکرم(ص) برای بشریت عزت به ارمغان آورد.

وی افزود: خداوند متعال به واسطه پیامبر(ص) برترین و بالاترین دین را در بین ادیان آسمانی به بشریت ارزانی داشت.

حجت الاسلام غضنفری ادامه داد: بین ادیان آسمانی و آیین‌ها، خداوند زیباترین دین را طرح کرد که پس از هزار و 400 سال با وجود این همه پیشرفت‌های صنعتی و تکنولوژی و ابزارهای تعلیم و تعلم، قرآن کریم گزارشی دقیق‌تر از چیزی که امروز وجود دارد به بشر ارائه می‌دهد.

رییس دانشکده علوم و فنون قرآن تهران با بیان اینکه رحمت و صفایی که پیامبر(ص) بین اعراب جاهلی ایجاد کرد ستودنی است، اظهار داشت: زندگی عرب جاهلی سرشار از جنگ و خونریزی، منکرات و تعصب در حد اعلی بود.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) بین اعراب که با یکدیگر دشمنی داشتند عهد اخوت ایجاد کرد؛ به گونه ای که یکدیگر را برادر خطاب می‌کردند و زندگیشان سراسر متحول شد.

حجت الاسلام غضنفری خاطرنشان کرد: عزت و افتخاری که پیامبر(ص) در جامعه جاهلی آن عصر ایجاد کرد مثال زدنی است برای همین خداوند به ایشان مقام محمود عطا کرد./807/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات