۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۴۲۲۵۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

آمریکا آرزوی جدایی قبله نخست مسلمانان از پیکره جهان اسلام را به گور خواهد برد

امام جمعه شهرکرد گفت: جهان اسلام در مقابل توطئه استکبار خواهد ایستاد و نمی گذارد قبله نخست مسلمانان ازپیکره جهان اسلام جدا شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه کسانی که در کارهای خیر از دیگران سبقت می‌ گیرند مورد عنایت پروردگار متعال هستند، افزود: سبقت گیرندگان در ایمان باید همواره مورد توجه باشند به این دلیل که سبقت گرفتن در نیکی یک ارزش محسوب می ‌شود.

وی توجه به پژوهش و فناوری را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و ادامه داد: پژوهش و فناوری لازمه رشد و پیشرفت همه جانبه است؛ به یقین نقش مراکز پژوهشی در توسعه کشور غیرقابل انکار است به شرط آنکه مورد حمایت جدی قرار گیرند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید چرخه پژوهش، تولید و مصرف در جایگاه خود قرار گیرد، اظهار کرد: اگر چرخ پژوهش روی ریل خود حرکت کند، به یقین انگیزه پژوهشگر هم بالا می رود که نتیجه آن انجام کارهای پژوهشی پرمغز و مفید خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به 19 آذرماه، سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: همانطور که از نام این شورا مشخص است، انقلاب در امور فرهنگی در رأس فعالیتهای آن قرار دارد به طوری که سمت و سوی کشور را اسلامی و انقلابی کند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع این شورا در کشور اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علی رغم جایگاه بلندی که دارد اما متأسفانه هنوز نتوانسته است به خوبی نقش آفرین باشد و این جای تأسف دارد؛ خواسته ما این است که مسؤولان از جایگاه این شورا استفاده کنند و سمت و سوی امور فرهنگی کشور را اسلامی کنند و این شدنی است اگر بخواهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اعتراف سازمان ملل در 18 آذرماه سال 70 مبنی بر اینکه ایران در جریان 8 سال جنگ تحمیلی آغازگر جنگ نبوده است، خاطرنشان کرد: دنیا بداند  انقلاب اسلامی ایران حاوی پیام صلح و مهرورزی برای بشریت در جهان است و هیچ ‌گاه دنبال خشونت نیست اما به خوبی از حق خود هم دفاع می ‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با اشاره به اینکه فتنه های آمریکا و هم پیمانانش تمام شدنی نیست، افزود: اگر به سالهای نه چندان دور گذشته برگردیم می بینیم که ظهور داعش، قطعه قطعه کردن اقیلم کردستان و استعفای تحمیلی نخست وزیر لبنان از جمله فتنه های آمریکا بوده است که به لطف الهی با شکست مواجه شده است.

وی اظهارات اخیر رییس جمهور ابله آمریکا مبنی بر قرار دادن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را یکی دیگر از فتنه های آمریکا برشمرد و افزود: آمریکا به دنبال این است که قطعه ‌ای از جهان اسلام را تصرف و قدس را پایگاه صهیونیست ها اعلام کند؛ به یقین این آرزو را هم به گور خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه این فتنه جدید آمریکا در راستای محکم کردن ریشه صهیونیست در منطقه خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: به یقین جهان اسلام در مقابل این توطئه خواهد ایستاد و نخواهد گذاشت قبله نخست مسلمین از پیکره جهان اسلام جدا شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به 20 آذر سال 1360، سالروز شهادت شهید دستغیب به دست منافقان اشاره کرد و گفت: باید جنایتهای بیشمار منافقان برای مردم بازگو و تبیین شود تا مبادا در ذهن افراد تطهیری در مورد منافقان صورت گیرد./9457/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات