۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۴۶۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تربیت نیروی متعهد و متخصص مهمترین رسالت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تربیت نیروی انقلابی، متعهد، متدین، خلاق و متخصص را مهمترین رسالت امروز حوزه و دانشگاه برشمرد و گفت: مسیر حرکت حوزه و دانشگاه باید به تربیت انسان و رسیدن به کمال انسانی ختم شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه همه باید به وحدت درون استانی توجه کنند، تصریح کرد: مسائل مهمی همچون مسأله آب، اشتغال و رفع معضل بیکاری، راه‌های استان که مدام حادثه آفرین است و محرومیت ‌زدایی از گوشه و کنار استان را باید در سایه وحدت و تمام هم ‌و غم را برای آبادانی استان به کار گرفتن، حل کرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه با کش ‌مکش‌ و اینکه هر کسی به دنبال سهم خواهی باشد، نمی توان استان را آباد کرد، گفت: من به آقای استاندار عرض کردم که مستقل باشد و با استقلال تصمیم بگیرید و در مدیریتها و کارها منافع استان را در نظر بگیرید که این امر جزء ضرورتها و بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه بنده هیچ‌گاه در عزل و نصب‌ها دخالت نکرده و نمی ‌کنم، افزود: بنده به فضل الهی هیچ‌گاه در عزل و نصب‌ها دخالت نکرده‌ام و دخالت هم نمی ‌کنم البته یک زمان از ما مشورت بخواهند آنچه که احساس می ‌کنیم برای استان مفید است می ‌گوییم، قبول کردند که هیچ، قبول هم نکردند دیگر تحمیل نمی ‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام خاطرنشان کرد: متأسفانه خیلی ‌ها می ‌خواهند مسائل و گزینه‌ای را به مدیریت استان تحمیل کنند که تحمیلشان هم منفعت برای استان نیست و این جای تأسف دارد.

خطیب جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی مسأله‌ای را به مدیریت استان تحمیل نکنند، اظهار کرد: انتظارم از کسانی که می ‌خواهند راجع به مدیریتهای استانی تصمیم بگیرند همین است که چیزی را تحمیل نکنند، البته یک زمان می ‌خواهند با نمایندگان مجلس، فعالان سیاسی و فرهنگی و معتمدین و اهل اطلاع مشورت کنند، مشورت کنند اما هم نمایندگان و فعالان سیاسی مراقب باشند چیزی را تحمیل نکنند و هم خود کسانی که می خواهند تصمیم بگیرند مراقب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه با بیان اینکه اصلا ما چه داعیه ای داریم که حتما مدیران را جابه جا کنیم؟ تصریح کرد: اگر واقعا نیرویی موفق است و دارد خوب عمل می‌کند چه کارش داریم؟ ثبات مدیریت یکی از ضرورت‌های امروز کشور است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متأسفانه یک مدت که گرفتار آمدن استاندار استان بودیم که این جا هم چندین دفعه گفتیم، الان هم متاسفانه خبرهایی می ‌رسد که مایه نگرانی است و ثبات استان را برهم می ‌زند و کار را آن گونه که باید پیش نمی ‌برد.

وی با بیان اینکه من عاجزانه انتظار دارم همه مدیریت اجرایی استان را کمک کنند تا به مصلحت استان عمل شود، افزود: منافع استان در نظر گرفته شود و استان را در این بازیگری‌های منفعت‌ طلبانه سیاسی، گروهی، قومی و این شهر و آن شهر نیندازیم چراکه استان ضرر می کند.

امام جمعه شهرکرد در جمع بندی این بخش از سخنان گفت: خدایا شاهد باشم که من گفتم و بارها هم گفتم و همه هم ‌و غمّ‌ام هم همین است که ان‌شاءالله به فضل الهی استان آن جایگاه خودش را پیدا کند و امیدوار هستیم آن عزیزان هم که در تلاش هستند و ان‌شاءالله هم‌وغم آن‌ها هم همین است همه دست ‌به ‌دست هم بدهند تا شاهد برخی از مسائل نباشیم و برخی حرف ‌هایی که شنیده می‌شود را نشنویم.

وی در ادامه با اشاره به 27 آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مفتح که به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار کرد: مرحوم مفتح دانشمند بصیر و مجتهد درد آشنا بود که در راستای ترویج معارف دین در حوزه و دانشگاه قدم های خوبی برداشت و سرانجام در این راه هم به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه مسیر حرکت حوزه و دانشگاه یکی است، گفت: مسیر حرکت حوزه و دانشگاه باید به تربیت انسان و رسیدن به کمال انسانی ختم شود، اگر این شد راه را درست رفته اند در غیر این صورت به بیراهه می روند و این یک خطر جدی است.

امام جمعه شهرکرد، تربیت نیروی انقلابی، متعهد، متدین، خلاق و متخصص را مهمترین رسالت امروز حوزه و دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشگاه زمانی می تواند به خود ببالد که پرورش دهنده نیروی انقلابی و متدین باشد؛ به یقین اگر می خواهیم مشکلات جامعه برطرف شود، باید به این سمت حرکت کنیم و این از ضرورتهای امروز کشور است.

وی همچنین اسلام را دین محبت دانست و تصریح کرد: خشونت در ذات اسلام نیست و این افتخاری برای نظام است؛ بزرگترین مشکل دنیای امروز این است که نظام سلطه نخواهد فهمید که خودش در اوج خشونت و خونریزی است و قصد دارد گناه را به گردن دیگران بیندازد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به در آستانه قرار گرقتن شب یلدا و ضرورت صله رحم و تقویت گفت و گوهای مؤثر با اقوام در این شب، تصریح کرد: در این شب نیز باید زندگی اقتصادی را مدنظر قرار داده و به یاد فقرا و نیازمندان بود و در حد توان به آنها کمک شود؛ اما با شاد برگزار شدن این مجالس مراقب باشیم به گناه کشیده نشویم./9457/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات