۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۳۲۲
امام جمعه موقت كاشان:

جوانان خود را از آسيب هاي فضاي مجازي دور كنند

امام جمعه موقت كاشان گفت: اگر جوانها بتوانند خود را از آسيب هاي فضاي مجازي دور كنند، در ميدان مبارزه هواي نفس و جهاد اكبر به پيروزي رسيده اند.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، چهارشنبه شب در ديدار خانواده شهيد علي خاكي، گفت: بعد از اينكه اصحاب پيامبر اكرم(ص) از جنگ برگشتند، پيامبر فرمود، جهاد اصغر انجام شد، اما جهاد اكبر كه همان جهاد با نفس است باقي مانده است.

وي، ميدان جهاد اكبر را سخت تر از ميدان  جهاد اصغر دانست و افزود: دشمن در جهاد اصغر هرچقدر كه قوي و قدرتمند باشد، قوي تر از دشمن در جهاد اكبر كه مبارزه با هواي نفس باشد نيست، چرا كه بدترين دشمن انسان، هواي نفس است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: برخي در دوران دفاع مقدس در ميدان مبارزه با دشمن شركت داشتند، اما در ادامه در حوزه مسائل سياسي و اقتصادي و رياست منحرف شدند و در ميدان جهاد اكبر شكست خوردند.

وي افزود: تمام انحرافاتي كه بعد از پيامبر اكرم(ص) تا به امروز وجود داشته است همه به دليل شكستي است كه زمان پيامبر در جبهه جهاد اكبر و مبارزه با هواي نفس خوردند، چرا كه برخي به دنبال دنيا و رياست بودند، حق را رها كردند و در جهاد اكبر شكست خوردند.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه غفلت از هواي نفس سبب سقوط انسان مي شود، اظهار داشت: با وجود اينكه جهاد در راه خدا فضيلت هاي زيادي دارد، اما كسي كه در جبهه جهاد اكبر به پيروزي برسد ثواب آن كمتر از مجاهدت نيست.

وي يادآور شد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، ثواب كسي كه در راه خدا جهاد مي كند از ثواب كسي كه زمينه گناه برايش فراهم باشد اما خودش را حفظ می کند بيشتر نيست.

حجت الاسلام اسلامي تبار، عفت نفس در كلام و اخلاق و پاكدامني و طعام را مهم خواند و عنوان كرد: اميرمومنان(ع) مي فرمايد، انسان عفيف و پاك، فرشته اي از فرشتگان الهي است و كسي كه خودش را در برابر گناهان حفظ كند در راه جهاد اكبر گام برداشته است.

وي، پيروزي در جهاد اكبر را ادامه راه شهدا دانست و با اشاره به اينكه، همه ما درعرصه ميدان جهاد اكبر قرار داريم، گفت: اگر بخواهيم راه شهدا را ادامه دهيم ضمن اينكه نبايد از عرصه ميدان جهاد اصغر غافل شويم، نبايد دشمن را هم فراموش كرد و از وظايف سياسي و اجتماعي خود دور شد.

امام جمعه موقت كاشان تأكيد كرد: بايد تلاش كرد در مسائل اقتصادي و مالي و اجتماعي پاك بود و مراقب عفت كلام و عفت زبان خود بود و عفيف بود، از اين رو اميرمومنان(ع) مي فرمايد، با وجود دسترسي انسان به گناه و فراهم بودن زمينه معصيت، انسان بايد خود را در عرصه جهاد اكبر حفظ كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار، فضاي مجازي را زمينه اي براي ارتكاب گناه انسان دانست و تأكيد كرد: اگر جوانها بتوانند خود را از آسيب هاي فضاي مجازي دور كنند، در ميدان مبارزه هواي نفس و جهاد اكبر به پيروزي رسيده اند.

به گفته وي، امروز با در اختيار داشتن گوشي هاي هوشمند و استفاده از فضاي مجازي، زمينه گناه گسترده و دسترسي به گناه براي همه فراهم شده است.

امام جمعه موقت كاشان گفت: فضاي مجازي امروز راه جهنم را همواره و راه بهشت را سخت و دشوار كرده است، بنابراين بايد مراقب هواي نفس خود بود و در جهاد اكبر بر هواي نفس غلبه كرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار اظهار داشت: شهدا در بهترين دوران عمر خود در اوج جواني و پاكترين دوران زندگي خود به شهادت رسيدند و رستگار شدند و شهيد علي خاكي يكي از شهدايي است كه با خدا معامله كرد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات