۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۵۱۶
مدیر کل حوزه دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

مسلمانان با تمرکز روی مشترکات، دشمنان را ناامید کنند

حجت الاسلام کیایی نژاد گفت: مسلمانان شیعه و سنی مشترکات زیادی دارند که باید روی آنها تمرکز کنند؛ هر اندازه ارتباطات مسلمانان بیشتر شود دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه در میان آنها ناامیدتر می شوند.
حجت الاسلام کیایی نژاد

حجت الاسلام مفید کیایی نژاد مدیر کل حوزه دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: به گواه کارشناسانی که در سال های گذشته کنفرانس وحدت را از نزدیک رصد کرده بودند کنفرانس امسال بسیار عالی و بانظم برگزار شد.

وی افزود: بیش از پنجاه درصد مهمانان این دوره، جدید بوده و در دوره های قبل شرکت نکرده بودند که این یکی از امتیازات کنفرانس سی و یکم وحدت بود.

مدیر کل دفتر دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: کنفرانس هایی از این دست، نه تنها در ایران بلکه باید در سایر کشورها نیز انجام شود تا ان شاء الله برخی ذهنیت های علمای اهل سنت نسبت به شیعه برطرف شود.

وی اظهار داشت: ما مسلمانان مشترکات بسیاری داریم  که باید روی آنها تمرکز کنیم؛ هر اندازه ارتباطات مسلمانان بیشتر شود دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه در میان آنها ناامیدتر می شوند.

نماینده ادورار گذشته مجلس شورای اسلامی پیام افتتاحیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی را نشان از اهمیت کنفرانس وحدت عنوان کرد و گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی برای مراسم افتتاحیه پیامی ارسال کردند که دبیرکل برای حضار قرائت کردند و بعد از اتمام کنفرانس از عوامل دست اندرکار و شخص دبیر کل به منظور برگزاری این مراسم تقدیر کردند که این نشان از برگزاری خوب کنفرانس داشته که یک عالم دینی از آن به نیکی یاد کرده است.

وی در پایان در خصوص برنامه کنفرانس سال بعد خاطرنشان کرد: آیت الله اراکی تأکید داشتند برای کنفرانس سال آینده از همین امروز باید تلاش و کار کنیم تا ان شاء الله سال آینده کنفرانس به مراتب بهتر از امسال شاهد باشیم./966/پ203/ب1

ارسال نظرات